خبرگزاری کار ایران

با حضور آیت الله رضا حیدری و اشکان زارعی؛

نشست این هفته انجمن تاریانا با موضوع «ایرانیت و اسلامیت؛ همگرایی یا ناسازگاری؟» در اهواز برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۵۳۰

رئیس انجمن تاریانا خوزستان، گفت: در نشست این هفته انجمن تاریانا به بررسی مقوله ایرانیت و اسلامیت با حضور آیت الله رضا حیدری، با انگیره واکاوی زمینه های تاریخی این دو اندیشه فرهنگی خواهیم پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز،سعید محمد پور درخصوص نشست آتی این انجمن تصریح کرد: ایرانیت و اسلامیت از دو نگرش ایران و اسلام بر آمده است که از دو فرهنگ، دو تاریخ و دو جغرافیا است که در گذر زمان با هنر و شاهکار نیاکان ما و همگرایی این دو فرهنگ، آرام آرام در کنار هم بالیده اند و از دل این دو، یک اندیشه تازه به نام اندیشه ایرانی-اسلامی آفریده شده است.

 وی افزود: از دیگر سوی، همگرایی این دو اندیشه موجب دگرگونی‌هایی در فرهنگ ایرانی شده و برای اسلام نیز سودمندی هایی در عرصه های تشیع و تسنن در بر داشته است.

محمد پور خاطر نشان کرد: در نشست آتی انجمن تاریانا به همگرایی ایرانیت و اسلامیت خواهیم پرداخت و به آنان که به تقابل این دو اندیشه اعتقاد دارند؛ نه خواهیم گفت.

وی در ادامه بیان کرد: در نشست سه شنبه ۲۵ دی ماه انجمن تاریانا که در سالن همایش های اداره کل میراث فرهنگی خوزستان برگزار خواهد شد، آیت الله حیدری از دیدگاه اسلامی و اشکان زارعی از دیدگاه مصادیق تاریخی در عرصه سیاسی و فرهنگی به بررسی این مقوله خواهند پرداخت.

رئیس انجمن تاریانا خوزستان در پایان از علاقه مندان و دل بستگان تاریخ و فرهنگ درخواست کرد در این نشست حضور پیدا کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز