خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

باید از شرایط بارندگی های اخیر برای احیای تالاب های خوزستان استفاده شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۸۴۳

استاندار خورستان گفت: پروژه انتقال آب از رودخانه کارون به تالاب بین المللی شادگان در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این جلسه که با هدف بررسی آخرین وضعیت تالاب های استان خوزستان تشکیل شد، غلامرضا شریعتی از افتتاح پروژه انتقال آب رودخانه کارون به تالاب بین‌المللی شادگان در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: تامین برق پمپ های این پروژه از سوی استانداری به جدیت دنبال خواهد شد و در آینده نزدیک با افتتاح این پروژه شاهد انتقال ۵ متر مکعب آب در هر ثانیه از رودخانه کارون به بخش جنوبی تالاب خواهیم بود.

 وی  از مسئولین نیشکر و پروژه آبزی پروری مجموعه آزادگان خواست تا با توجه به عدم نیاز آبی در این فصل از ایستگاه های پمپاژ جهت انتقال آب به تالاب استفاده نمایند.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود خواستار فعال شدن پمپ های انتقال آب کانال جهاد نصر جهت انتقال آب به رودخانه جراحی و بخش شمالی تالاب شادگان شد.

شریعتی وضعیت تالاب هورالعظیم را در شرایط فعلی مناسب دانست و گفت: آب رهاسازی شده از رودخانه کرخه باید تداوم داشته باشد و ارتباط خوبی بین بخش‌ها  و حوضچه های پنجگانه با ایجاد کالورت مناسب تامین گردد.

در این نشست احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز گزارشی از آخرین وضعیت تالاب های استان از جمله شادگان، هورالعظیم، بامدژ و میانگران ارائه نمود و به مقایسه وضعیت فعلی با سنوات گذشته پرداخت.

وی از اعضای  حاضر در  این کارگروه  خواست، مشارکت بیشتری برای احیاء و تامین حقابه کامل تالاب ها داشته باشند.

لاهیجان‌زاده میزان آبگیری در شرایط فعلی تالاب هورالعظیم را ۸۰ درصد عنوان کرد و افزود: خوشبختانه بارندگی های اخیر باعث شده که بخش عراقی تالاب که تابستان دچار آتش‌سوزی شده بود، کاملا زیر آب رفت و این آتش سوزی ها بصورت کامل مهار گردید.

در ادامه این جلسه نیز مسئولین هواشناسی و سازمان آب و برق خوزستان نیز گزارشی از میزان بارندگی و همچنین وضعیت آب در سدهای استان  ارائه نمودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز