خبرگزاری کار ایران

مدیر کل محیط زیست درباره مشکل ریزگردهای خوزستان:

دولت به تنهایی از پس کار برنمی‌آید/ مقابله با ریزگردها همت همگان را می طلبد

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۲۰۶

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: نباید انتظار داشته باشیم که دولت به تنهایی مشکل همه کانون ریزگردها در خوزستان و کانون های ریزگرد را حل کند، بلکه همه باید در این زمینه به میدان بیایند و مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، احمدرضا لاهیجان‌زاده در جلسه شورای اداری استان خوزستان که در اهواز و با حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد، در خصوص اهدای 100 هزار اصله نهال خرما  از سوی شرکت کشت صنعت رعنا به استان خوزستان گفت: حدود سه ماه پیش بود که کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و پس از آن شریعتی استاندار خوزستان در تماسی به من اعلام کردند که فردی هست که به صورت رایگان حدود 100 هزار اصله نهال مثمر خرما را در اختیار استان خوزستان قرار داده است تا در هر منطقه‌ای که مد نظر هست این نهال‌ها کشت شود.

وی افزود: استاندار خوزستان بسیار پی‌گیر این مساله بودند تا این اتفاق در استان رخ دهد و در اسفند ماه بود که 85 هزار اصله از این نهال‌ها به خوزستان تحویل داده شد و قرار است 15هزار اصله نهال دیگر نیز تا پایان آبان یا آذر ماه امسال تحویل داده شود.

لاهیجان زاده ادامه داد: این نهال ها در بیشترین مناطق استان توزیع گردید و خوشبختانه استقبال خوبی از  این برنامه بعمل آمد.

وی از ورشوچی مدیر عامل شرکت کشت صنعت رعنا بخاطر مشارکت در سر سبزی خوزستان قدردانی کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به معضل گرد و غبار استان اشاره کرد و گفت : 350 هزار هکتار کانون رسی در استان خوزستان وجود دارد و تقریبا معادل همین میزان نیز کانون های فرسایشی با منشاء شن و ماسه داریم که باید در آن کانون ها فعالیت صورت بگیرد.

وی ادامه داد: سال گذشته  از سوی مجلس شورای اسلامی و دولت تدبیر و امید اهمیت ویژه ای به این مقوله داده شده و اعتبار خوبی برای مقابله با ریزگردها به خوزستان داده شد و برای سال 97 نیز حدود 150 میلیون دلار پیش بینی شده است.

لاهیجان زاده افزود:  در سال های گذشته اگر در ارتباط با خشک شدن تالاب هور العظیم صحبت می کردیم، همه فکر می کردند که مشکل خشک شدن این تالاب ها مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست است، اکنون نیز برخی تصور می کنند که وقتی صحبت از کانون ریزگردها می شود، مشکل به سازمان حفاظت محیط زیست، مجموعه منابع طبیعی یا استانداری باز می گردد؛ اما آثار و تبعات ریزگردها باعث مهاجرت و تحت تاثیر قرار گرفتن تولید و اشتغال استان خوزستان شده و همه بخش ها را درگیر نموده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه در بحث مقابله با ریزگردها همه باید به میدان بیایند، اظهار کرد: ما نباید انتظار داشته باشیم که دولت به تنهایی مشکل همه کانون ریزگردها در خوزستان و کانون های ریزگرد در آینده را حل کند، بلکه همه باید در این زمینه به میدان بیایند و مشارکت داشته باشند.

لاهیجان زاده ادامه داد: اگر در ماهشهر منطقه ویژه این شهرستان و 20 پتروشیمی فعال منطقه، مقابله با بخشی از معضل را به عهده بگیرند یا در آبادان و خرمشهر منطقه آزاد عهده دار بخش دیگری شوند یا شرکت مناطق ملی نفتخیز جنوب و شرکت مهندسی توسعه نفت به کانون های گرد و غبار اطراف شرکت های خود رسیدگی کنند با سهولت بیشتری می توانیم با این معضل مقابله کنیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در پایان سخنان خود  از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خواست تا توجه ویژه به تامین نیرو در محیط زیست شود و عنوان کرد: از بیش از ۷۰۰ ردیف شغلی اداره کل محیط زیست خوزستان، ۴۶۰ ردیف پستی این اداره خالی است و با این وجود براساس سخت گیری های گذشته کماکان اجازه استخدام به ما نمی دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز