خبرگزاری کار ایران

محجوب در مراسم افتتاح خانه کارگر دزفول:

امیدوارم فردا در کارون شاهد تکرار اتفاقات امروز هفت‌تپه نباشیم/صدقه نمی‌خواهیم، حقوق کارگران را بدهید/ تورم غذایی عدد بالای ۵۰ را نشان می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۰۰۷

دبیرکل خانه کارگر در آئین افتتاح خانه کارگر دزفول، گفت: خوزستان از تمام استان های ما در زمینه صنعت و کار افضل است، ولی مشکلاتش هم زیاد است. از مسئولان ملتمسانه می خواهم کارگران دزفول، خوزستان و ایران را برای احقاق حقوقشان یاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علیرضا محجوب ضمن تبریک افتتاح خانه کارگر دزفول به مردم و کارگران این شهرستان، اظهار کرد: تلاش‌های عباس پاپی زاده برای پیگیری مطالبات کارگران خوزستان در مجلس بسیار خوب بوده و همراهی خوبی با فراکسیون کارگری مجلس دارد.

وی افزود: دزفول و حوزه این شهرستان با سابقه کشاورزی و صنعتی همواره با مشکلاتی برای کارگران مواجه بوده، امیدوارم با افتتاح خانه کارگر  ، گامی در مسیر کم کردن مشکلات کارگری برداشته شود.

دبیرکل خانه کارگر ادامه داد: اگر دزفول ۶۰ هزار بیمه‌گذار اصلی دارد، ولی حدود ۲۰۰ هزار نفر باید از خدمات بیمه‌ای و حمایتی بهره‌مند باشند که آمار بالایی است و توجیه پذیر بود که ما با افتتاح و راه‌اندازی خانه کارگر موافقت کنیم تا در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزشی و مهارتی، رفاهی و مشاوره‌ای به این جمعیت بزرگ کمک کنیم.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مورد زندگی توده‌های ضعیف و مزدبگیر جامعه، در جلسات غیرعلنی مجلس هم گفتیم که چه حقوق کارگر و چه حقوق مستمری بگیران قابل تطبیق با هزینه نیست. امروز شاخص نابرابری در اقتصاد به سمت طبقات ثروت‌مند و دارا گردش می‌کند و این از نظر اجتماعی خبر بد و مأیوس‌کننده‌ای است؛ همه باید عدالت را بپذیریم، صدقه و کمک از کسی نمی‌خواهیم، فقط می‌گوییم حقوق کارگر و کارمند آن گونه که حقش است باید داده شود.

محجوب افزود: حقوق‌بگیران ما تحت فشار اقتصادی هستند، ولی این فشار یکطرفه است و شامل ثروت‌مندان نمی‌شود و این تورم برای ما عذا و برای ثروتمندان جشن است. هیچکس حق ندارد در مورد تورم کوچک‌نمایی کند. بین تورم عددی و سایر تورم‌ها تفاوت قائل هستیم؛ آنچه حس می‌شود برای ما معتبر است نه عدد و ارقام. تورم مؤثر در زندگی کارگران بیداد می‌کند؛ تورم در غذا عدد بالای ۵۰ را نشان می‌دهد و این عدد تکان‌دهنده است.

وی عنوان کرد: این خانه‌ای که امروز نشسته‌ایم و بنیانش را پی‌ریزی می‌کنیم، به خاطر این است که آنچه را در هفت‌تپه امروز شاهد هستیم، فردا در کارون شاهد نباشیم.

دبیرکل خانه کارگر بیان داشت: خوزستان از تمام استان‌های ما در زمینه صنعت و کار افضل است، ولی مشکلات زیادی هم دارد. از مسئولین ملتمسانه می‌خواهم کارگران دزفول، خوزستان و ایران را برای احقاق حقوقشان یاری کنند.

محجوب گفت: امیدوارم خانه کارگر دزفول، صدای کارگران منطقه باشد تا حقی از کسی ضایع نشود و از تک تک کارگرانی که در آماده‌سازی این ساختمان کمک کردند، تشکر و تقدیر می‌کنم.

امیدوارم فردا در کارون شاهد تکرار اتفاقات امروز هفت‌تپه نباشیم/صدقه نمی‌خواهیم، حقوق کارگران را بدهید/ تورم غذایی عدد بالای ۵۰ را نشان می‌دهد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز