خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

نخستین آیین نکوداشت مقام والای مادر در استان خوزستان/ ۱۶ مادر نمونه استان معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۵۴۵

صبح امروز چهارشنبه ۲۱ آذرماه، در نخستین آیین نکوداشت مقام والای مادر در استان خوزستان با حضور جمعی از مسئولین استانی، فرماندار اهواز و موسس بنیاد مادر در محل تالار شهدا دانشگاه علوم پزشکی اهواز از ۱۶ مادر نمونه این استان تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، فرانک موسوی مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان اظهار کرد: قریب به یک سال است که با بنیاد مادر همکاری می کنیم؛ با اطلاعاتی که از شهرستان های خوزستان تهیه کردیم، توانستیم ۱۶ مادر نمونه را برای تجلیل به بنیاد مادر معرفی کردیم که انتخاب بسیار مشکلی بود.

وی ضمن اشاره به مقام والای مادر در همه ادیان الهی، تصریح کرد: دین اسلام در بین ادیان دیگر، بیشترین تکریم را برای مقام مادر قائل شده است.

موسوی تاکید کرد: مادران برای لحظه لحظه زندگی فرزندانشان مشقت می کشند؛ اما مادران شهدا از عزیزترین شخص زندگیشان برای خدا و دفاع از میهن گذشت می کنند.

مدیرکل امور بانوان استان خوزستان عنوان کرد: تفاوت های بین نسلی هر چقدر هم زیاد باشد نمی تواند در مقابل مادر مقاومت کند و باید این پیام را به نسل جدید منتقل کرده و یک جریان فرهنگی ایجاد کنیم.

در ادامه این مراسم غلامرضا محمدی بنیانگذار و مدیرعامل بنیاد مادر، ضمن قدر دانی از مهمان نوازی و مهربانی مردم خوزستان، اظهار کرد: بنیاد مادر در سال ۱۳۹۳ در شیراز تاسیس شد و تا کنون در ۳۰ استان کشور از مادران نمونه تقدیر به عمل آمده و ۴ استان باقی مانده است.

وی افزود: از میان مادران نمونه هر استان یک مادر برای ثبت ملی انتخاب کرده و به تهران می بریم، در نهایت یک مادر از کل کشور انتخاب و به آسیا معرفی کرده و در صدد هستیم برای اولین بار در دنیا مادر شایسته را معرفی کنیم، در این خصوص با مرکز نوبل در کشور سوئد نیز گفتگو کرده ایم.

مدیرعامل بنیاد باران در خصوص معیار های انتخاب مادران نمونه، بیان کرد: ۵ شاخص برای انتخاب که ثبت ملی و بین المللی شده اند، شامل: تربیت فرزند نمونه، همسری نمونه، مادری شایسته از نظر معنوی و آموزشی و تربیتی و اجتماعی برای فرزندان، شهروند نمونه و انجام کاری شاخص در جامعه مانند کار آفرینی و ... باشد.

محمدی خاطر نشان کرد: ما از هیچ کس کمک مالی قبول نمی کنیم. بنیاد مادر وابسته به هیچ ارگان، گروه و حزبی نیست و مستقل عمل می کند. همچنین هیچ گونه تبعیض از نظر قومیت، ملیت، مذهب، رنگ ، نژاد و زبان در بنیاد ما جایی ندارد و جهانی نگاه می کنیم.

بنیانگذار بنیاد مادر به دختران سرزمین خود توصیه کرد: اگر نمی توانید مسئولیت خطیر مادری را به عهده بگیرید، مادر نشوید .مادر باید با جامعه همسو و در ارتباط باشد، ولی باید اولویت او همسر و فرزندانش باشد.

وی ادامه داد: کانون هر جامعه خانواده است و قلب خانواده مادر است. اگر بتوانیم مادرانی متعالی آموزش دهیم جهانی خوشبخت خواهیم داشت. کشمکش بین نسلی باید به گفتمان تبدیل شود و ریشه این گفتمان مادر است.

در پایان این مراسم نیز از ۱۶ مادر نمونه و منتخب استان خوزستان تقدیر ویژه به عمل آمد.

نخستین آیین نکوداشت مقام والای مادر در استان خوزستان/ ۱۶ مادر نمونه استان معرفی شدند

نخستین آیین نکوداشت مقام والای مادر در استان خوزستان/ ۱۶ مادر نمونه استان معرفی شدند

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز