خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خبر داد:

ایجاد سه پایگاه زلزله‌نگاری در خوزستان در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۹۶۸

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به فعال بودن گسل‌های خوزستان، گفت: در سال جاری ایجاد سه پایگاه شتاب‌نگاری و زلزله‌نگاری برای خوزستان مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی‌زاده در حاشیه برگزاری بیستمین مانور سراسری زلزله که امروز 7 آذرماه در دبیرستان نمونه دولتی فدک برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته نیز مانور زلزله در خوزستان برگزار شد و رتبه اول کشور در برگزاری مانور زلزله در مدارس را کسب کردیم؛ در سال جاری نیز این مانور به نحو احسن برگزار شد.

وی با بیان اینکه مانورها در مرحله آماگی تعریف می‌شوند، تصریح کرد: اساس کار مدیریت بحران پیشگیری است و تشکیل کمیته علمی، آموزشی، پژوهشی و فنی مدیریت بحران خوزستان موجب شد، سال گذشته حدود هشت سمینار ملی و بین‌المللی آموزشی برای اعضای شورای مدیریت بحران خوزستان برگزار شود؛ همچنین صدها جلسه آموزشی و کارگاه آموزشی برای دستگاه‌های عضو مدیریت بحران برگزار گردید که طرح دادرس و طرح یاوران، نمونه‌ای از آموزش‌ها در این زمینه هستند.

حاجی‌زاده ادامه داد: برای نخستین بار سند ملی جامع آموزش مدیریت بحران خوزستان تصویب و ابلاغ شده است تا براساس این طرح، اطلاع‌ رسانی و آموزش‌ها برای کاهش تلفات احتمالی ناشی از بحران‌ها در خوزستان انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به بهینه‌سازی و مقام‌سازی در روستاها، گفت: در سال جاری حدود 44 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبارات مقاوم‌سازی در سطح روستا‌ها داشتیم که نسبت به سال‌های 95 و 96  2.5 برابر افزایش یافته است و تاکنون 70 درصد این اعتبارات جذب شده است؛ همچنین اعتبارات سال‌های 95 و 96، 95 درصد جذب شده است.

وی ادامه داد: با توجه به پایین بودن کیفیت مصالح و ساخت و ساز در روستاها کارهای خوبی در بحث بیمه کردن ساختمان‌هابه ویژه در روستاها انجام شد. در این راستا 90 درصد ساختمان‌ها در روستاها بیمه شدند و مابقی نیز در حال بیمه هستند. این بیمه‌ها برای حوادث طبیعی، سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی هستند.

حاجی‌زاده بیان کرد: خوزستان کلکسیونی از بحران‌های متعدد دارد و  یکی از بحرا‌های شاخص این استان زمین‌لرزه است. با توجه به وقوع زلزله مجدد در زلزله استان کرمانشاه، آمادگی و خدماتی که طی یک سال گذشته انجام شد موجب شد که تلفات کمتری در زلزله داشته باشیم. قطعا اگر آماده و آموزش‌دیده باشیم بهتر می‌توانیم در مقابل بلایای طبیعت تاب‌آوری داشته باشیم و تلفات کاهش می‌یابند.

وی گفت: گسل‌های خوزستان حتی در اهواز فعال هستند. در سال جاری ایجاد سه پایگاه شتاب‌نگاری و زلزله‌نگاری برای خوزستان مصوب شده است که در حال احداث هستند؛ در حال حاضر نیز تقریبا تمام نقاط استان خوزستان به دستگاه‌های زلزله‌نگاری و شتاب‌نگاری مجهز شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز