خبرگزاری کار ایران

انعقاد تفاهم‎نامه میان میراث فرهنگی خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۰۹۰

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان از امضای تفاهمنامه میان این اداره‎کل و دانشگاه شهیدچمران اهواز در زمینه همکاری‎های آموزشی در راستای توسعه گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علیرضا ایزدی اظهار داشت: دانشگاه شهید چمران اهواز یکی از پایلوت‎های علمی منطقه و به نوعی بزرگترین مجموعه آموزشی در جنوب غرب کشور محسوب می‎شود.

وی ادامه داد: باتوجه به این موضوع، مدتی پیش نشستی را با اعضای گروه ادبیات فارسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهیدچمران برگزار کردیم که به توافقاتی نیز دست پیدا کردیم که بتوانیم از این فرصت و موقعیت خوب دانشگاه در راستای توسعه گردشگری استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با بیان این‎ که گردشگری علمی یکی از شاخه‎های گردشگری است، افزود: خوشبختانه در این زمینه، بازار خوبی در عراق داریم و شاهد علاقمندانی هستیم که در رشته‎های مختلف دانشگاهی وارد اهواز شده‎اند؛ به گونه‎ای که درحال حاضر 50 دانشجوی خارجی که غالباً عراقی نیز هستند در دانشگاه شهید چمران به تحصیل مشغول هستند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه انجمن آزفا (آموزش زبان فارسی) دانشگاه چمران نیز با یک نظم و ویژگی‎های خاص و امکاناتی که به همت خواجه (رئیس دانشگاه) و سایر دست‎اندرکاران فرآهم آمده، به خوبی این دانشجویان را ساماندهی کرده‎اند و در این راستا نیز مراسمی را به مناسبت روز بزرگداشت حافظ تحت عنوان " اولین نکوداشت فارسی‎آموزان خارجی برگزار کردند و از این دانشجویان که در رشته‎های مختلف در حال تدریس هستند تجلیل کردند.

ایزدی خبر داد: در این همایش، تفاهمنامه‎ای میان اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و دانشگاه شهید چمران اهواز در زمینه همکاری‎های آموزشی به امضا رسید که ضمن رونق گردشگری علمی می‎تواند معرفی‎کننده ظرفیت‎های گردشگری هم باشد که این موضوع در حوزه داخلی و خارجی اتفاق مثبتی است.

وی در ادامه به محورهای این تفاهم‎نامه اشاره کرد و افزود: برگزاری کارگاه‎های مشترک آموزشی میان اداره‎کل میراث فرهنگی و دانشگاه شهیدچمران، فرآهم کردن امکانات برای بازدید، برگزاری تورهای ویژه، برگزاری دوره‎های مختلف آموزشی، برگزاری دوره‎های آموزشی ضمن خدمت و انجام کارآموزی دانشجویان دراداره‎کل میراث فرهنگی از جمله همکاری‎های است که در راستای اجرای تفاهم‎نامه انجام خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان مدت زمان این تفاهم‎نامه را از زمان انعقاد به مدت سه سال عنوان کرد و گفت: قرار است از طرف دانشگاه چمران، رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت و از طرف اداره‎کل، مشاور پژوهشی به عنوان نماینده تام‎الاختیار جهت اجرای تفاهم‎نامه معرفی شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز