خبرگزاری کار ایران

کیامرث حاجی‌زاده عنوان کرد:

موافقت اولیه برای ایجاد پایگاه اطفای حریق صنعتی در استان خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۹۲۸

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: هفته پیش با پیگیری ها انجام شده موافقت اولیه برای ایجاد پایگاه اطفا حریق صنعتی گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده اظهار داشت: یکی از دلایل مشکلات عدیده خوزستان مربوط به زیرساخت های جاده ای استان است و می توان گفت استان خوزستان از این لحاظ فقیر است.

حاجی زاده در کارگروه تخصصی امداد، نجات و آموزش همگانی با تاکید بر اینکه خوزستان در بحث زیرساختی مشکل دارد، افزود: تا قبل از اتفاقی که در بهمن ۹۵ رخ داد و قطعی گسترده برق در این استان، کار قابل توجهی در حوزه زیرساخت ها نشد و اغلب کارهایی هم که انجام شد مُسکن بود.

وی با بیان این که زیرساخت های استان در بخش انرژی، آب، برق، مخابرات، مسکن، راه و … داری مشکل است، ادامه داد: در حوزه ایجاد زیرساخت های جاده ای در خوزستان باید اهتمام ویژه ای صورت گیرد؛ چراکه کار پلیس، اورژانس و هلال احمر ما را سخت تر کرده است.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: همچنین نقاط کور آنتن دهی و زیرساختی باید کامل تر شود و در برخی مناطق به ویژه مناطق کوهستانی و زاگرس نشین خوزستان نه تنها در شرایط بحرانی بلکه مشکلات بسیاری در شرایط عادی وجود دارد؛ به عنوان مثال در سیل ۹۵ در بخش هتی لالی هیچ گونه راه ارتباطی با این منطقه نبود.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید بر روی مسأله زیرساخت های راه جدی شوند؛ چراکه اگر بتوانیم راه را ایمن کنیم مشکلات بسیاری برداشته می‌شود.

حاجی زاده افزود: هنوز در برخی راه‌های استان علایم رانندگی نصب نشده است لذا باید از اداره کل حمل و نقل استان سوال کرد که چه می‌کند؟ زیرا این انجام ندادن وظایف بار مضاعفی بر دوش پلیس است و لازم است اداره کل حمل و نقل جاده ای به تعهداتش پایبند تر باشد و این گونه مسائل را پیگیری کند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های اقلیمی و جغرافیایی خوزستان اظهار داشت: خوزستان فقط یک استان نیست؛ بلکه به تنهایی یک کشور محسوب می شود و دلیل آن گستره جغرافیایی، تنوع آب و هوایی، منابع سرشار طبیعی و غیرطبیعی است.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان با بیان این که بحران ها خوزستان با توجه به ویژگی‌های خاص آن با بحران ها کشور متمایز است، توضیح داد: وجود ویژگی های خاص این استان و بزرگی آن موجب می شود تا بحران های آن نیز شدیدتر و بزرگتر باشند.

وی عنوان کرد: در حوزه آموزش همگانی در بخش امداد و نجات کارهای خوبی انجام شده که رضایت بخش است در این راستا سند جامع آموزش بحران برای اولین بار در استان تدوین شد که جزو سندهای خوب و کاربردی به شمار می‌رود، علاوه بر این بحث پهنه بندی، شناسایی نقاط حادثه خیز، تاب آوری و طرح های دادرس و… در حوزه امداد نجات انجام شده است.

حاجی زاده با اشاره به حوزه امداد نجات در بخش آتش سوزی‌ها گفت: استان خوزستان از لحاظ این دستگاه ها صنعی خاموشی آتش فقیر است و شرکت مناطق نفت خیز، شرکت مهندسی توسعه نفت، شرکت های فولاد، شرکت اروندان، پتروشیمی ها، مناطق ویژه باید به این حوزه کمک کنند.

وی با اشاره به طرح های توسعه پتروشیمی بیان کرد: اگر این طرح ها استاندارد لازم را از نظر ایمنی نداشته باشد مجوز نمی‌دهیم؛ همانطور که میدانید در آتش سوزی پتروشیمی ابوعلی با یک آتش سوزی جو روانی خاصی برای مردم ایجاد شد؛ لذا باید استان خوزستان به پایگاه اطفاء حریق صنعتی مجهز به بالگرد و ماشین آلات اطفاء حریق زمینی مجهز شود.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: هفته پیش با پیگیری ها انجام شده موافقت اولیه برای ایجاد پایگاه اطفاء حریق صنعتی گرفته شد.

وی ادامه داد: امسال حدود ۲۰ میلیارد ریال تجهیزات جدید خریداری شده که در اختیار هلال احمر قرار می‌دهیم و شامل ۲ دستگاه مه پاش و یک دستگاه جت اسکی است همچنین اعتباری برای خریداری ۲۰ ژنراتور نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز