خبرگزاری کار ایران

نماینده صیادان هندیجان عنوان کرد:

مانورهای دریایی مزاحم صید و معیشت صیادان هندیجانی شده است

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۷۱۰

نماینده صیادان هندیجان گفت: ما از مانورهایی که در منطقه اجرا می‌شود خسته شده ایم این ظلم در حق ما است. هر ماه بیش از سه بار مانور برگزار می‌شود. همه صیادان در مانورهای آزاد تردد دارند، فقط ما هندیجانی‌ها ممنوع ‌الخروج هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر هندیجان، با پیگیری و تلاش‌های علی گلمرادی نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار هندیجان، جلسه بررسی مشکلات صیادان هندیجانی در اداره شیلات  برگزار شد.

در این جلسه رئیس گروه امور صیادان کشور، مدیرعامل و عضو هیئت ‌مدیره اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی کشور، رئیس شرکت‌های بیمه (سرمد) صیادان کشور، رئیس گروه امور صیادان خوزستان، رئیس گروه امور صید و معاونت صید آبادان، محمود عسکری رئیس دفتر نماینده مردم در هندیجان، یوسف اعتلایی نماینده صیادان هندیجان حضور داشتند.

یوسف اعتلایی نماینده صیادان هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: برای اینکه شغل صیادان به‌ عنوان سخت و زیان‌ آور محسوب شود احتیاج به گذر زمان دارد و نمایندگان مردم در مجلس بخصوص نمایندگان استان‌های ساحلی به این مسئله ورود کنند.

وی افزود: نمایندگان مردم در مجلس ضمن تشکیل فراکسیون صیادی مطالبات آن‌ها را به‌ صورت جدی دنبال کرده و شغل سخت و زیان ‌آور را برای آن‌ها به قانون تبدیل کنند. صیادان محروم بدترین زندگی و درآمد را دارند.

نماینده صیادان هندیجان بیان کرد: در این جلسه بحث بیمه تکمیلی صیادان مطرح شد که صیادان عزیز می‌توانند از خدمات تکمیلی بیمه صیادی بهره‌مند شوند. حال که شغل ما سخت و زیان ‌آور نیست حداقل بتوانیم بیمه تکمیلی داشته باشیم.

وی گفت: ما از مسئولان بیمه تکمیلی صیادان انتظار داریم که به تعهدات خود به نحو احسن عمل کنند نه اینکه هزینه صیاد محروم و مستضعف هندیجانی را دریافت کنند و هیچ‌گونه خدمات مناسبی ارائه ندهند در غیر این صورت ما شکایت خواهیم کرد.

اعتلایی عنوان کرد: در این مقررات بیمه تکمیلی، هر صیاد ماهانه باید 25 هزار تومان به ازای هر نفر از اعضای خانوار پرداخت کند. تا مشمول بیمه تکمیلی سرمد شود. شعبه‌های این بیمه در اهواز و آبادان هستند. قرار است به‌ زودی یک شعبه در ماهشهر و یک رابط در اداره شیلات هندیجان داشته باشند.

وی ادامه داد: مسئولان بیمه کشور اعلام کردند اگر صیادان عزیز هندیجان توانایی اخذ نمایندگی بیمه تکمیلی صیادی سرمد را داشته باشند، ما آمادگی همکاری با آن‌ها را داریم. در این جلسه صیادان از مسئولان خواستند ابزارهای غیره قانونی همانند لنگری را جمع‌ آوری کنند.

نماینده صیادان هندیجان تصریح کرد: مانورهای دریایی سبب شده صیادان خانه‌ نشین شوند، صیادان بشدت از این مانورها ناراحت هستند، چرا هنگام مانور نظامی همه صیادان آبادان، عراقی‌ها، ماهشهر، بندر امام، شادگان بهمن‌ شیر، اروندکنار، خرمشهر، دیلم در حال صید هستند اما فقط صیاد هندیجان حق خروج ندارد.

وی خاطرنشان کرد: به سبب اینکه عوامل طبیعی صید را در طول ماه به مدت 15 روز مختل می‌کند و در ایام باقی ‌مانده مانورهای دریایی مزاحم کار و معیشت مردم مستضعف هندیجان شده است. بنابراین ما تقاضای رسیدگی به این موضوع را داریم.

اعتلایی توضیح داد: آلات لنگری ممنوعه در صیدگاه هندیجان به‌ وفور در حال نابودی ماهی و میگو هندیجان هستند این آلات خطرناک سبب شده حتی بچه ماهی‌ها هم در طور افتاده و از بین بروند. ما انتظار داریم مسئولان با افراد سودجو با شدت و اشد مجازات برخورد کنند.

وی افزود: آلات لنگری سبب از بین رفتن اکوسیستم و محیط ‌زیست دریایی می‌شود، این آلات همه ‌چیز دریا را نابود می‌کند. اگر به ‌موقع از این صیدهای ممنوعه جلوگیری نشود فاجعه در خلیج ‌فارس به وجود خواهد آمد.

مانورهای دریایی مزاحم صید و معیشت صیادان هندیجانی شده است

مانورهای دریایی مزاحم صید و معیشت صیادان هندیجانی شده است

انتهای پیام/
محمد مهدی صادقی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز