خبرگزاری کار ایران

روز گذشته و با حضور مسئولین و اصحاب رسانه؛

همایش راه کارهای برون رفت مسجد سلیمان از بن بست، در اهواز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۴۷۳

عصر پنج شنبه،۲۵ مرداد ماه، همایش راه کارهای برون‌رفت مسجد سلیمان از بن بست، با حضور مدیران استانی و کشوری و اصحاب رسانه، در تالار اقتصاد بومی شهر اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، طی این مراسم، غلامرضا فروغی نیا فعال رسانه ای، یکی از اهداف این همایش ها را انتقال گفتگو از فضای مجازی به فضای حقیقی، بیان کرد تا برای حل معضلات راهکار مشترکی مورد بررسی قرار بگیرد.

ظاهری، نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی نیز، به این نکته اشاره کرد که امسال افزایش ۱۸/۶ درصدی اعتبارات استانی در خوزستان در حالی صورت گرفته که اعتبارات استانی در کشور  ۸/۱ درصد کاهش داشته است. همچنین ۳۵۰ میلیارد تومان برای مبحث ریزگردها اختصاص داده شده است.

 وی اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه برای حوزه روستایی هفتکل، مسجد سلیمان، اندیکا و لالی در سال گذشته و حکم استخراج نفت از ۲۹ میدان نفتی در سال جاری را عنوان کرد.

ظاهری تصریح کرد: از ۲۹ میدان نفتی فوق الذکر، ۲۲ مورد آن مربوط به لالی و زیلایی در خوزستان است که هر کدام از چاه ها توان اشتغال زایی برای ۳۰۰۰ نفر را دارد. همچنین صرف ۴ درصد از درآمد استحصال شده برای همان منطقه در این حکم دیده شده است.

وی ادامه داد: بخشی از عملیات جاده میان بر اهواز- مسجد سلیمان، پشرفت داشته و مدیران نیز پیگیری می کنند. در پتروشیمی مسجد سلیمان نیز روزی سه هزار و ۳۰۰ تن آوره باید تولید شود.

ظاهری دیگر اقدامات مورد پیگیری را اخذ مجوز پروژه احداث فرودگاه و جذب ۵۰ میلیارد تومان اعتبار و تلاش برای ایجاد ریل قطار برای جابجایی تولیدات عنوان نمود.

وی تاکید کرد: باید اختیار به استاندار به عنوان معاون رئیس جمهور تفویض شود تا امکان حل مشکلات فراهم گردد.

در ادامه این مراسم، پیام شریعتی، استاندار خوزستان قرائت شد که ضمن عذر خواهی از عدم حضور، پیگیری راه میانبر مسجد سلیمان به اهواز و ادامه آن به چهارمحال و بختیاری و اخذ مجوز فرودگاه مسجد سلیمان و راه آهن را گامی مهم در برون رفت مواصلاتی شهرستان مسجدسلیمان از بن بست عنوان کرد.

در قسمتی از این پیام آمده است: حضور و بازدید هیات بلند پایه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و اختصاص بودجه و مجوز بازسازی پنج هزار خانه در معرض خطر و اعتبارات بخش سلامت، نوید توسعه بوده و همچنین تامین اعتبارات لازم برای شبکه فاضلاب و اصلاح شبکه آبرسانی مسجد سلیمان، از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید است.

در این همایش، الله مراد جهانگیری، مشاور محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود زیر ساخت ها را به عنوان کلیدی ترین عوامل توسعه در هر شهر یا استان، از اساسی ترین راه کارهای برون رفت از بن بست نامید که بهترین آن وجود بزرگراه های بین شهری یا استانی است.

وی، پل های ارتباطی، تقاطع های غیر هم سطح، میدان ها و چراغ های راهنمایی را از جمله زیر ساخت های داخلی در هر شهر، عنوان کرد که هر کدام به سهم خود، برای برون رفت یک شهر از چالش های مختلف بسیار موثر خواهد بود. همچنین طرح جامع مدیریت شهری را نیز از دیگر عوامل رشد بیان کرد.

جهانگیری در ادامه با اشاره به پتانسیل های بالقوه شمال خوزستان از جمله مسجدسلیمان مبنی بر سدها و طرح های گردشگری، آبی و کشاورزی، بر بالفعل شدن آنها تاکید کرد و گفت: نمیدانم طرح جامع مسجد سلیمان تهیه شده یا نه؟ ولی باید برای توسعه شهر طرح های کوتاه مدت و بلند مدت داشت.

مشاور محسن رضایی ضمن اشاره به تعاملات منافع مشترک مسجد سلیمان و کوهرنگ، اظهار کرد: هم افزایی بین نمایندگان این دو حوزه در مجلس شورای اسلامی در موضوعات مختلف، از جمله توسعه محور مسجد سلیمان- کوهرنگ قابل توجه است.

وی با پرسش این سوال که چرا مسجد سلیمان با وجود این همه اولین ها، فرودگاه و ریل قطار ندارد؟ بر لزوم بررسی و رفع این‌ معضلات تاکید کرد.

همایش راه کارهای برون رفت مسجد سلیمان از بن بست، در اهواز برگزار شد

همایش راه کارهای برون رفت مسجد سلیمان از بن بست، در اهواز برگزار شد

همایش راه کارهای برون رفت مسجد سلیمان از بن بست، در اهواز برگزار شد

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز