خبرگزاری کار ایران

ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺍﺟﺘﻤﺎعی ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻋﻠﻮﻡ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺟﻨﺪﯼﺷﺎﭘﻮﺭ ﺍﻫﻮﺍﺯ:

در مسجد سلیمان حتی یک متر هم سیستم فاضلاب نیست/ اندیمشک بهترین آب را دارد

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۷۹۱

صبح دیروز، سه شنبه ۲۳ مرداد ماه، کارگروه تخصصی بهداشت و درمان با دستور کار آخرین وضعیت آب شرب شهری، روستایی و عشایر و ارایه راهکار در خصوص تخلیه پسابهای خانگی، صنعتی و بیمارستانی در رودخانه های استان، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، نوذر درستان، معاون اجتماعی دانشگاه جندی شاپور اهواز، در این نشست، گفت: براساس بررسی‌هایی که طی یکسال گذشته در حوزه معاونت اجتماعی دانشگاه جندی شاپور اهواز در بحث آب آشامیدنی شهری و روستایی، زباله‌ها، فاضلابها و پساب‌های کشاورزی استان انجام داده شد، اندیمشک به علت دریافت آب از سد دز، دارای بهترین آب آشامیدنی شهری و روستایی است. و شهرستانهای آبادان، خرمشهر، شادگان و هندیجان نیز بدترین کیفیت آبی را دارند.

 وی افزود: در حوزه آب روستایی استان، تقریبا می‌توان گفت که بین ۸ تا ۱۶ روستای مجاور هر شهرستان‌ با تانکر آبرسانی می‌شوند. در حوزه آب شهری می‌توانیم بگوییم که آب حمیدیه و هویزه شرایط خوبی را ندارند ولی در حوزه روستایی تقریبا به استثنای اندیمشک که حتی آب دریافتی با تانکر نیز از کیفیت بالایی برخوردار است، تقریبا در مابقی شهرها مانند  مسجدسلیمان، باغملک، ماهشهر و هندیجان وضعیت آب روستایی چه به صورت تانکر و یا در صورت داشتن لوله‌کشی، فاقد نظارت کافی بهداشتی از لحاظ کلر زنی و میکروب زدایی است.

 معاون اجتماعی دانشگاه جندی شاپور اهواز در ادامه اظهار کرد: در بحث سیستم فاضلاب استان، بطور مثال در شهرستان مسجدسلیمان حتی یک متر هم سیستم فاضلاب وجود ندارد. در این شهر جوی‌ها همه به صورت روباز است. این شهرستان علیرغم قدمت و سابقه‌ای که داشته حتی یک متر هم سیستم دفع فاضلاب ندارد.به دلایل متعدد از جمله، حجم گازهای نفتی که خیلی سطحی هستند، حتی بحث جابه‌جایی این شهر را هم این مسئله به وجود آورده بود.

 وی تاکید کرد: مساله همه گیر استان در حال حاضر، مشکل زباله است. از شهر اهواز گرفته تا اگر بخواهیم یک مشکل را در دورترین نقطه استان مانند دهدز، یا زباله جمع نمی شود و یا اگر هم جمع بشود در مکان مناسبی دپو نمی شود. زباله در استان یک معضل خاص است.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز