خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بحران استان خوزستان:

مدیران باید جسارت پذیرش کم کاری های خود را داشته و از مردم عذر خواهی بکنند

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۷۳۶

سه شنبه۲۳ مرداد ماه، کارگروه تخصصی بهداشت و درمان با دستور کار آخرین وضعیت آب شرب شهری، روستایی و عشایر و ارایه در خصوص تخلیه پساب های خانگی، صنعتی و بیمارستانی در رودخانه های استان، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، کیامرث حاجی زاده، مدیریت بحران استان عنوان کرد: مدیریت کردن استانی که هر ۲۴ ساعت با یک بحران یا ابر بحران مواجه می شود، کار بسیار سختی است.  مدیران ما در شرایط بحرانی کار می‌کنند. بنابراین مدیرانی که در چنین استانی انجام وظیفه می کنند، لازم است که خود را همیشه برای مدیریت بحران آماده کنند. شرایط عادی نیست.

مدیریت بحران استان افزود: متاسفانه زیرساخت‌های آبرسانی در استان خوزستانی با فقر شدید مواجه است این زیرساخت‌های معیوب، زمانی خود را نشان دادند که ابربحران خشکسالی در کشور به وجود آمد.

حاجی زاده ضمن بی سابقه خواندن خشکسالی امسال در ۷۰ سال اخیر، اظهار کرد: همه مشکلات زیرساختی استان با بروز چنین خشکسالی عظیمی، به یکباره نمایان شدند و باعث پدیدار شدن بحران های متعدد دیگری در حوزه‌ها آب، از لحاظ کمی، کیفی، کشاورزی، دامی و صنعت شد.

 وی ضمن اشاره به این نکته که در هیچ دوره‌ای از ادوار دولت، تا این اندازه در بخش زیر ساخت‌های آب، انرژی و برق به استان خوزستان  توجه نشده  است، بیان کرد: نمونه آن، طرح آبرسانی غدیر است که در خاورمیانه بی‌نظیر بوده و از جمله اقداماتی است که دولت توانسته در حوزه آبرسانی به مناطق مختلف استان خوزستان اجرایی کند.

 وی تاکید کرد: تزریق ناامیدی در جامعه موجب بی‌انگیزه‌گی مدیران می‌شود. برخی مدیران تحت‌تاثیر برخی القائات اشتباه از طریق فضای مجازی و نفوذ افکار مخالفان نظام، تصور می‌کنند که پایان نظام فرا رسیده و می ترسند با ارائه خدمات به مردم از هویت جمهوری اسلامی دفاع کنند.

مدیریت بحران استان بیان کرد: این تصورات بسیار بدی است و باید اصلاح شود. آمریکایی که ادعای رهبری دنیا را دارد، از اداره آتش‌سوزی کالیفرنیا تاکنون عاجز مانده است. اروپایی که ادعای سرزمینی پرباران و سرسبزی را دارد نیز، در حال حاضر براساس گزارشات بین‌المللی، با مشکلات خشکسالی دست به گریبان است.

حاجی زاده با اشاره به این نکته که مدیران همیشه باید جسارت پذیرش کم‌کاری ها خود را داشته و از مردم هم عذرخواهی بکنند، تصریح کرد: چهل درصد بحران های اخیر حاصل بی‌تدبیری گذشته و ۶۰ درصد هم به دلیل تغییرات اقلیمی است. مطمئنا عملکرد ما نیز در آینده بررسی می‌شود. نظرات و اقدامات کنونی ما نیز به عنوان شورای بحران، تا ۲۰ سال دیگر اثر خود را نشان می‌دهد. این روزها مسئله کمی و کیفی آب آشامیدنی، بزرگترین مشکل استان خوزستان است و لذا یک جلسه کارگروه سلامت را به آن اختصاص داده‌ایم.

 مدیریت بحران استان در ادامه گفت: مصوبات کارگروه های مدیریت بحران با مصوبات شورای بحران هم‌ تراز و لازم‌الاجرا است. دستگاههای اجرایی موظف هستند در جلسات کارگروه ها در سطح مدیران ارشد و یا نهایتا معاون مدیر، شرکت داشته باشند.علیرغم اینکه کارهای خیلی خوبی در بحث بهداشت و کیفیت آب انجام شده ولی حوادث ناگواری هم اتفاق افتاده است که اگر مثل ابوفارس رامهرمز، رفیع و هویزه مدیریت و تدبیر نمی‌شد، به یک فاجعه تبدیل می‌شد. این روزها باید مدیران استان ضمن حضور سریع در میدان عمل به صورت لحظه‌ای تصمیم‌گیری کنند. زیرا در غیراین صورت امکان وقوع اتفاقی وجود دارد که جمع کردن آن در ادامه، مشکل است.

وی افزود: پنج‌ماه پیش در جلسات شورای خشکسالی هشدار دادیم که اکنون که به فکر جنوب استان هستید، احتیاط کنید و به فکر شمال و شمال شرق استان هم باشید. زیرا برخلاف بخش جنوبی استان که مشکل کیفی آب دارند، بخش شمال و شمال‌شرقی مشکل کمی دارند. زیرا علیرغم اینکه در کنار سدها قرار دارند، فاقد تأسیسات آبرسانی هستند.

حاجی زاده اظهار کرد: چهل سال از عمر انقلاب اسلامی گذشته است ولی هنوز برخی از دستگاههای متولی نمی‌خواهند به سمت کشاورزی مکانیزه حرکت کنند. زیرا کارشناسان محیط زیست هشدار داده‌اند که دوران پادشاهی آب تمام شده و اکنون تمام دنیا با بحث خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند.

 وی تشریح کرد: شرکت های آب و فاضلاب باید تهیه موتور پمپ های یدکی را جهت استفاده در ایستگاههای برداشت و پمپاژ آب در شهرها و روستاها در دستور کار قرار دهند. ایمن کردن کپسول‌های تزریق کلر در ایستگاه ها و تصفیه‌خانه‌های شهری و روستایی، ظرف مدت یکماه آینده باید انجام گیرد.

تشکیل کمیته‌ مشترکی از شرکت‌های آبفا، مرکز بهداشت استان و شهرستانها جهت نظارت مستمر بر کلر سنجی و آزمایشات میکروبی آب هر چه زودتر صورت بگیرد.

وی افزود: برای تشکیل کمیته مشترک جهاد کشاورزی، دامپزشکی و شرکت آبفار، امور عشایر جهت بررسی وضع آب آشامیدنی دامی و حل مشکلات احتمالی اقدام شود. همچنین یک کمیته مشترک هم بین جهادکشاورزی، بهداشت درمان استان، ستاد بحران و شرکت آب و فاضلاب شهری استان جهت جلوگیری  استفاده از فاضلاب در کشاورزی برای برون رفت از پیک دوم بیماری های منتقله از آب تشکیل شود.

حاجی زاده در پایان تاکید کرد: حمیدیه نباید از فاضلاب جهت تهیه سبزی استفاده کند وقتی که از لحاظ آب کشاورزی مشکلی ندارد.

مدیران باید جسارت پذیرش کم کاری های خود را داشته و از مردم عذر خواهی بکنند

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز