خبرگزاری کار ایران

همایون یوسفی در نشست با اصحاب رسانه:

من سیاسی نیستم/ سوابقم از همه سیاسیون بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۳۲۰

نشست خبری همایون یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با حضور جمعی از اصحاب رسانه و تعدادی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز، در محل تالار اقتصاد بومی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، همایون یوسفی طی این نشست، در ابتدا، زمان را به نماینده کارگران گروه ملی فولاد حاضر در جلسه داد.

وی در پاسخ به سوالات نماینده کارگران گروه ملی مبنی بر معوقات و معضلات این شرکت و اینکه چرا هر بار فقط قول می دهید و عمل نمی کنید؟. هر بار می گویید در حال پیگیری است ولی ما نتیجه این پیگیری را نمی بینیم؟، گفت: حق با شماست.تحمل مشکلات روزمره زندگی بسیار سخت است چرا که خود، کارگر زاده بوده ام.

همایون یوسفی اظهار داشت: پیگیری مشکلات گروه ملی فولاد از اهم اقداماتی بود که در ابتدای شروع کار خود به آن اهتمام ورزیدم. با پیگیری های که صورت گرفت، مالکیت گروه ملی فولاد در سال ۹۵ به بانک ملی بازگشت. از ابتدا مخالف واگذاری گروه ملی فولاد به بخش خصوصی بودم. این کارخانه تا روزی که به تولید نرسد مشکلاتش حل نمی شود.

نماینده مردم اهواز ضمن تاکید بر این نکته که مشکلات گروه ملی و از این دست، مشکلات کارگری و صنفی است، و نباید سیاسی شود، گفت: اگر کار به دست سیاسیون بیفتد مطمئن باشید مشکلات شما حل نخواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه هدف وسیله را توجیه می کند، آیا شما سیاسی هستید؟ بیان کرد: با افتخار عرض میکنم بنده اصلا سیاسی نیستم. سیاست و مجلس شغل من نیست. بی نیاز از سیاست ورزی هستم. من خودم را در کارهای کوچک دخیل نمی کنم. موسسه آرمان و گروه ملی از کارهای بزرگی است که من‌ در حل مشکلاتشان تاثیر گزار بودم.

عده ای به دنبال این هستند که این کارخانه به راه نیفتد.

نماینده کارگران گروه ملی در پاسخ همایون یوسفی تصریح کرد: ما قول می دهیم  بدون دریافت حقوق و اضافه کار  به مدت ۱ سال کار کنیم ولی کارخانه شروع به تولید کند.

در ادامه جلسه، خبرنگار ایلنا، ضمن ارائه آمار اخبار کار شده از مشکلات گروه ملی فولاد در این رسانه، یک سوال سیاسی مبنی بر چرایی استیضاح ربیعی بر خلاف خط مشی اصلاح طلبان، و اینکه شما چقد تهدید تشکل های کارگری مخالف استیضاح ربیعی را جدی گرفته اید؟ پاسخ داد: سوابق اصلاح طلبی ما بر کسی پوشیده نیست. هم اکنون عضو فراکسیون امید مجلس هستم. بنده یکی از صمیمی ترین دوستان ربیعی بوده و هستم. شخصا رای بر عزل ربیعی را نداده ام. پایبندی آدمها به اصلاحات بر اساس سلامت کارشان است. بنده اصلاح طلب بوده، هستم و خواهم بود.

وی از تهدید مخالفان ربیعی که بصورت مکتوب توسط نمایندگان تشکل های کارگری خوزستان به مجمع نمایندگان استان صادر شده و در این خبرگزاری هم منتشر شده بود، اظهار بی اطلاعی کرده و وجود چنین نامه ای را تکذیب نمود.

همایون یوسفی در پاسخ به سوال اینکه خروجی بازدید های میدانی شما از مناطق مختلف اهواز چه بوده است؟ عنوان کرد: مشکلاتی که سالهای متمادی روی هم انباشته شده است ظرف یکی دو ماه حل نخواهد شد.

وی در پاسخ به سوال اینکه آیا آبی از ایران به عراق صادر می شود، گفت: هیچ آبی از سمت خوزستان به کشور عراق صادر نمی شود.

وی در خصوص سد گتوند نیز افزود: از وزیر نیرو طرح سوال کرده ام‌ و وزیر به صحن مجلس برای پاسخگویی خواهد آمد. چرا که سد گتوند مساله مهمی برای استان خوزستان است.

همایون یوسفی در خصوص مساله واگذاری هواپیمای نفت نیز، تاکید کرد: ۳ بار فراخوان برای واگذاری به بخش خصوصی داده اند ولی به دلیل بدهی بالا، مشتری پیدا نشده است. هواپیمایی نفت از خوزستان منتقل نخواهد شد. همچنین اخیرا  هیچ مصوبه جدیدی در انتقال آب از خوزستان صورت نگرفته است.

در پایان، یکی از اصحاب رسانه ضمن انتقاد به عملکرد همایون یوسفی، تصریح کرد: شما که سیاسی نیستی و پزشک هستید، پس به شغل پزشکی خود بازگرد و نمایندگی مردم را به کسی بسپار که سیاسی باشد، کیاست و ذکاوت داشته و بازی خوانی های سیاسی را بداند. چرا درصد بیکاری در استانی که بر روی ثروت خوابیده است اینقدر بالاست؟

بجای دفاع از نماینده بپذیریم که اشتباه می کنیم. رسانه ها تاثیرگذاری مورد انتظار مردم را ندارند چرا که منبع درآمد آنهایی که مستقل عمل می کنند، همین اگهی های ادارات است و باید در برابر ادارات و شرکت ها سکوت کنند. امید است که همایون یوسفی نیز برای دوره آینده مجلس بر سر کار خود که همان طبابت است باز گردند و برای جامعه پزشکی مثمر ثمر باشند.

نماینده مردم اهواز در پاسخ به این خبرنگار عنوان کرد: در زبان دیپلماسی دنیا سیاسی بودن کلمه خوبی نیست. سوابقم هم از همه ی سیاسیون بیشتر است. بنده کار پزشکی خود را رها نکرده و رها نخواهم کرد چرا که ارزش درمان یک کودک سرطانی از همه ی کارهای سیاسی کاری و سیاسی گری هزاران بار بیشتر است. متاسفانه در کشور ما ساز مخالف زدن نشانه ی روشنفکری است.

من سیاسی نیستم/ سوابقم از همه سیاسیون بیشتر است

من سیاسی نیستم/ سوابقم از همه سیاسیون بیشتر است

من سیاسی نیستم/ سوابقم از همه سیاسیون بیشتر است

من سیاسی نیستم/ سوابقم از همه سیاسیون بیشتر است

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز