خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد؛

انجام بیش از ۲ هزار مورد زایمان طبیعی در سه ماهه اول سال ۹۷

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۵۹۲

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان از انجام بیش از 2000مورد زایمان طبیعی در 3ماهه اول 1397 در محدوده فعالیت این دانشکده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حجت‌اله جانبی صبح امروز اظهار کرد: در حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی در 3 ماهه نخست سالجاری از مجموع موالید صورت گرفته 2هزار و 474 مورد به صورت زایمان طبیعی بوده است.

وی در همین خصوص افزود: شاخص سزارین کل دانشکده علوم پزشکی آبادان در این بازه زمانی 32/2 بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 2/3 درصد کاهش یافته است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: همچنین در دوره زمانی 3ماه ابتدایی سالجاری یک هزار و 36 مادر باردار پرخطر شناسایی و از خدمات ویژه تشخیصی و درمانی بهره‌مند شدند.

وی نظارت مستمرو مداوم بر خدمات ارائه‌ شده در مطب‌های تخصصی زنان و زایمان و دفاترکار مامایی را دستور کار همیشگی واحد مامایی معاونت درمان دانست و گفت: کیفیت ارائه خدمات به مادران باردار در بخش خصوصی به صورت ویژه توسط کارشناسان این واحد مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرد.

جانبی خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت‌های شاخص واحد مامایی، ابلاغ و پایش اجرای دستورالعمل های ترویج زایمان طبیعی، تریاژهای مامایی و پایش و ارزیابی بیمارستان‌های دوستدارکودک بوده است.

وی تصریح کرد:  برگزاری کمیته‌های دانشگاهی ترویج زایمان طبیعی و پیشگیری از مرگ مادری، برگزاری کلاس‌های تریاژ مامایی و نظام مراقبت‌های مرگ مادری و جلسات هم‌اندیشی با پزشکان متخصص زنان و زایمان و نظارت و پایش عملکرد بیمارستان ها در راستای ارتقای سلامت مادران از اهم فعالیت های واحد مامایی معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز