خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت هندیجان:

علت وجود سلاح‌های جنگی در بین مردم چیست؟ چرا مسئولان پیش‌ بینی حوادث را نمی‌کنند؟

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۵۹۵

امام جمعه موقت هندیجان گفت: متأسفانه شاهد هستیم در بین مردم سلاح‌های جنگی و سازمانی مانند کلاشینکف افزایش یافته است و این مسئله بسیار خطرناک بوده و مسئولان وزارت کشور و اطلاعات باید پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر هندیجان، تأمین امنیت، مقوله‌ای بسیار مهم و حیاتی برای همه کشورهای جهان است که همه آن‌ها می‌کوشند امنیت پایدار و صددرصدی را برای کشورشان ایجاد کنند.

در منطقه غرب آسیا دشمنان ملت‌های مسلمان با همراهی وهابیان وحشی در نظر دارند امنیت کشورهای مسلمان را بر هم زده و از آب گل‌آلود طعمه‌های خود را جذب کنند. همه توطئه‌های مستکبران جهان بخصوص غرب برای نابودی عمدی مسلمانان است.

کشور ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست و کشورهای مستبد به همراهی وهابی‌ها و مرتجعین منطقه در حال توطئه چینی برای تخریب امنیت پایدار کشورمان هستند. بنابراین نیروهای امنیتی ما باید بیشتر از هر زمانی مراقب دسیسه‌های آن‌ها باشند.

وجود اسلحه‌ی جنگی، سازمانی همانند کلاشینکف در بین مردم بخصوص در نا آرامی‌های اخیر خرمشهر و آبادان مبین این مسأله است که این توطئه‌ها بسیار گسترده می باشد. بنابراین مسئولان محترم در این خصوص هوشیاری کامل خود را داشته باشند. از این رو با حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر بنی سعید امام جمعه موقت هندیجان در این باره به گفت‌وگو نشستیم.

ابتدا نکات مهم گفت‌وگو را می‌خوانید:

·         همه سلاح‌های سازمانی و جنگی باید از دست مردم جمع‌آوری شوند.

·         سلاح‌های کلاشینکف چگونه در اختیار مردم قرار می‌گیرند؟.

·         مسئولان امنیتی، انتظامی و سیاسی در این خصوص وارد عمل شوند.

ایلنا: مسئولان در برابر مشکلات باید چگونه عمل کنند؟

بنی سعید: از همه کسانی که در بحث تأمین آب شرب سالم به مردم آبادان و خرمشهر کار جهادی انجام دادند، تشکر می‌کنیم. قرارگاه خاتم انبیاء سپاه پاسداران کار انقلابی صورت داد، کارگران عزیز شبانه‌روز تلاش کردند و این مجاهدات قابل‌ تقدیر است.

 مسئولان باید پیش ‌بینی همه حوادث را انجام بدهند، در همین مسئله تحریم نفت باید مواظب بود، اگر نفت تحریم شود باید این‌ قدر اقتصاد کشور قوی باشد تا مشکل پیش نیاید. ما نباید اجازه دهیم مستکبران برای ما تعیین تکلیف کنند.

ایلنا: در برابر توطئه های دشمنان مسئولان باید چگونه عملکردی داشته باشند؟

بنی سعید: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند باید وابستگی به نفت را کم کنیم یا اینکه هرگاه اراده کردیم شیرهای نفت را ببندیم. متأسفانه مسئولان دقایق آخر به فکر چاره‌اندیشی هستند که این روند اشتباه است.

سیل می‌آید، طوفان می‌آید، خشک ‌سالی کشور را فرامی‌گیرد، مسئولان اعلام می‌کنند حواسمان نبود، پیش‌بینی نکردیم و می‌خواهند همه مشکلات را دقایق آخر حل کنند که این روش دیگر منسوخ‌ شده است.

 ایلنا: چرا رهبر معظم انقلاب باید در مسائل اجرایی وارد شوند؟ مگر مسئولان اقدام عملی نمی‌کنند؟

بنی سعید: مسئولان منتظر هستند دقیقه نود کارها را انجام دهند، در مسئله سکه و ارز، مجددا" رهبری وارد شدند. چرا باید همیشه رهبر وارد بشوند؟ چرا مسئولان پیش‌ بینی حوادث را نمی‌کنند؟.

 همین مسئله رامهرمز و مسمومیت مردم متأسفانه در دقایق آخر کار را انجام می‌دهند. مسئولان باید پیش ‌بینی مشکلات را داشته باشند. چرا مسئولان دیگر کشورهای پیشرفته همه‌ چیز را پیش‌بینی می‌کنند اما مسئولان ما در دقایق آخر طرح‌ریزی رفع مشکلات می‌کنند؟.

ایلنا: مسئولان سیاسی و امنیتی چگونه باید با استفاده‌کنندگان و واردکنندگان سلاح‌های جنگی برخورد کنند؟

بنی سعید: در حوادث اخیر و اغتشاشات خرمشهر و آبادان اگر این مسئله به خوبی رفع نمی‌شد، واقعاً برای کشور معضل بزرگی پدید می آمد. تصمیم‌گیری‌ها و عدم پیش‌بینی‌های صحیح مسئولان، مشکلات کشور را افزایش می‌دهد.

مسئولان امنیتی بخصوص وزرای کشور و اطلاعات، مسئولین نیروی نیروی انتظامی باید بدانند اگر این اغتشاشات خرمشهر و آبادان جمع نمی‌شد، مشکل‌ساز بود. چرا مسئولان امنیتی دقت نمی‌کنند یک خبیث با اسلحه کلاشینکف به‌صورت آزادانه تیراندازی می‌کرد.

ایلنا: به نظر شما در خصوص به‌کارگیری سلاح‌های جنگی توسط برخی افراد از ناحیه مسئولان سهل‌انگاری شده است؟

بنی سعید: اسلحه کلاشینکف یک سلاح گرم، جنگی و سازمانی بوده که فقط در اختیار نیروهای مسلح باید باشد، اکنون این سلاح خطرناک چگونه و به چه شکل در دست مردم و معاندان است، معلوم نیست.

 سلاح کلاشینکف باید در پادگان‌ها برای تأمین امنیت ملی باشد و وجود آن در بین مردم خلاف و ممنوع است. اگر این سلاح در کشور نفوذ کرده پس نیروهای امنیتی کجا بودند؟. چرا اسلحه در کشور نفوذ کرده است؟.

ایلنا: چگونه سلاح‌های جنگی به دست مردم می‌رسد؟

بنی سعید: این سلاح‌ها از کجا آمده؟ اگر در داخل کشور هست جای بحث دارد. مسئولان اعلام کنند چه معنایی دارد سلاح جنگی کلاشینکف در دست مردم باشد. دولت باید اقدام فوری و عملی کند.

دولت ضمن تعیین ضرب العجل باید سلاح‌های سازمانی و جنگی را از دست مردم جمع کند، متأسفانه در عزاداری ها مشاهده می‌کنیم، یک فرد اسلحه را گرفته و رگباری شلیک می‌کند، فاتحه و عروسی‌های ما هم اسلامی نیست.

یعنی کشور و نظام ما این‌قدر بی‌عرضه شده که سلاح‌های غیرقانونی به دست شهروندان باشد؟ و این‌گونه برای ملت نا امنی و هزینه درست کنند؟. باید با این‌گونه رفتارهای خطرناک برخورد شود.

 

انتهای پیام/
محمدمهدی صادقی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز