خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان خوزستان در نشست با اصحاب رسانه:

۳۲ درصد کاهش جرائم خشن/ رتبه نخست کشوریِ خوزستان در کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۸۸۱

صبح امروز، سه شنبه ۵ تیر ماه، نشست خبری فرمانده انتظامی استان با اصحاب رسانه خوزستان در خصوص عملکرد سه ماهه اول سال ۹۷ به همت معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان در ساختمان معاونت اجتماعی این نیرو برگزار شد.

به گزارش خبر نگار ایلنا از اهواز، حیدر عباس زاده، ضمن انتقاد از اصحاب رسانه و روابط عمومی و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان مبنی بر عدم افزایش همکاری و بازنشر بیشتر فعالیت ها و موفقیت های این نیرو در فضاهای مجازی و حقیقی و کاهش نگرانی ها و تنویر افکار عمومی، گفت: با توجه به شرایط ویژه و مشکلاتی از جمله بیکاری، تورم، حاشیه نشینان و ...که در حال حاضر در جامعه هویداست، انعکاس اقدامات و تلاش ها و موفقیت های نیروی انتظامی در جهت کاهش تنش ها و نگرانی های مردم در حوزه امنیت عمومی بسیار ضروریست.

فرمانده انتظامی استان خوزستان عنوان کرد: وضعیت ما در حوزه امنیت عمومی و جرائم خشن بسیار خوب و کم نظیر است. در این سه ماه نخست سال ۹۷، جرائم خشن ۳۲ درصد کاهش داشته است. در ۹۷ روز ابتدای سال جاری ۱۰۳ درصد از جرائم خشن کشف شد، در حالی که این آمار در سال گذشته همین موقع تنها ۳۱ درصد بوده است و این یعنی ۷۲ درصد رشد، که در کشور بی نظیر است.

وی افزود: در حوزه سرقت ها در این ۹۷ روز سال جاری، ۹۰ درصد آن ها کشف شده، که نسبت به سال گذشته که ۶۲ درصد بوده است رشد چشم گیری داشته است. در موضوع کشف سلاح های غیر مجاز نیز نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش کشفیات داشته ایم و حدود ۱۱۰۵ قبضه سلاح غیر مجاز از ابتدای سال جمع آوری کرده ایم، که آمار خوب و قابل قبولی است.

سردار عباس زاده ادامه داد: در حوزه کشفیات مواد مخدر، ۱۸۳ درصد افزایش کشفیات داشته ایم که کار بسیار برجسته ای است.

فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: همچنین در حوزه کالای قاچاق در این ۹۷ روز، ۱۵ باند مهم شناسایی و متلاشی، و ۷۷۵ برابر افزایش کشف کالای قاچاق داشته ایم و در حوزه ترافیک، رتبه نخست کشور در کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری را به خود اختصاص داده ایم.

وی در ادامه اظهار کرد: ۳۸ درصد در تیر اندازی ها کاهش و ۱۰۲ درصد کشف تیر اندازی ها را داشته ایم و در موضوع شرارت ها ۸۸ درصد کاهش ثبت شده است و اکثر شاخص های امنیتی در شهرستان بهبود پیدا کرده است از جمله، انهدام یک باند ۱۱نفره سرقت در شوشتر، باند ۴ نفره در اهواز و یک باند ۳ نفره سارقین مسلح در شهرستان کارون، که اگر این باندها شناسایی و متلاشی نشوند، هم روند سرقت ها ادامه می یابد.

سردار عباس زاده در خصوص موضوع کلاه قرمز، گفت: از ۲ تا ۲۶ فروردین سال جاری، ۷۸ فراخوان و ۱۷ تجمع داشته ایم، که حتی یک نفر توسط نیروی انتظامی مورد خشونت قرار نگرفت، که نشانه تلاش هوشمندانه همکاران ماست. همچنین در تجمعات دی ماه سال گذشته، نیروی انتظامی استان بهترین عملکرد را در مدیریت اوضاع داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که کالاهای قاچاق پس از کشف به کجا منتقل می شوند، بیان کرد: کالاهای قاچاق به ستاد املاک تملیکی رفته و ستاد تعزیرات به آن رسیدگی می کند و کالاهای ممنوعه به دادسرای انقلاب انتقال داده می شود.

این مقام ارشد انتظامی همچنین در مورد استفاده از پتانسیل خودروهای اروندی در ناوگان نیروی انتظامی عنوان کرد: در مورد استفاده از خودروهای اروندی قولی نداده بودیم، باید به ما ابلاغ شود تا بتوانیم بهره بگیریم ولی در حال حاضر بیش از ۱۰۰ دستگاه خودرو به کلانتری ها داده ایم که آماده به کار هستند.

سردار عباس زاده در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران در باب  تکریم ارباب رجوع و اینکه با مال باخته مانند مجرم برخورد نکنید، گفت: ما ۲ لشکر نیرو داریم، که بالاترین تعداد نیرو در کشور است و بروز خطا و اشتباه در این حجم از نیرو اجتناب ناپذیر است؛ لذا درخواست می کنیم با طرح شکایت از طریق حضوری و یا تلفن های اعلام شده، موجبات برخورد با نیروهای خاطی را فراهم کنید.

وی همچنین پیشنهاد نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه را پذیرفت و قول مساعد برای برگزاری این جلسات را داد.

در خلال جلسه، قاسم پور، معاونت اجتماعی انتظامی استان در خصوص انتقاد به عملکرد روابط عمومی این نیرو در ارائه اطلاعات به خبرنگاران، ضمن ارائه آمار کلی در خصوص تولید محتوا و ارسال به فضای مجازی و حقیقی  و کلاس های آموزشی و باکس های خبری و خدمات مشاوره ای، اظهار کرد: نیروی انتظامی به عنوان منبع موثق خبر باید مراقب باشد که اخبار کذب یا اصلاحیه ندهد. وقتی خبری به ما می رسد، ابتدا باید بررسی شود که زمان بر است و طبیعی است که در ساعت های اولیه امکان ارائه اطلاعات صحیح به خبرنگاران وجود ندارد. همچنین بعضی از حوادث به صورت طایفه ایست که انتشار اخبار سبب دامن زدن به درگیری ها می شود و یا مسائل ناموسی و حیثیتی و یا امنیتی است.

همچنین در این نشست، محمد صفری، فرمانده نیروی انتظامی اهواز، ضمن توضیح این نکته که حجم تجمعات و اعزام نیرو به این تجمعات از کلانتری ها به دلیل اینکه نیروی ویژه ای برای این تجمعات در نظر گرفته نشده و بالطبع کاهش بازده کلانتری ها در این موارد، افزود: از شما انتظار داریم احساس امنیت را تسری دهید. نیروی انتظامی حکم دروازه بان را دارد که قطعا گل هایی را خورده است، ولی بخشی از این گل های خورده، به عملکرد نیروهای دیگر و حتی خود شما اصحاب رسانه و مردم باز می گردد. تلاش پلیس در تولید امنیت بیشتر است.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز