خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل برق اهواز تاکید کرد:

لزوم صرفه جویی در مصرف برق طی روزهای آینده در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۳۴۱

مدیرعامل برق اهواز گفت: رعایت الگوی مصرف، نیاز به راهکارهای ساده ای همچون ارزیابی میزان نیاز به وسایل، استفاده از روشنائی طبیعی روز و عایق کردن خانه ها دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حسن کریمی با اشاره به ضرورت همکاری مردم در مدیریت مصرف برق، اظهار داشت: هرگونه موفقیت ما در تامین برق مورد نیاز کشور با توجه به افزایش دما و نیاز به انرژی بیشتر در روزهای آینده، مستلزم همکاری و مساعدت شهروندان در عملیاتی کردن راهکارهای کارشناسان در مدیریت مصرف انرژی است.

وی با تقدیر از نقش رسانه ها در کمک به ارتقاء فرهنگ مدیریت مصرف، افزود: رسانه های جمعی در اطلاع رسانی، و آگاه کردن مردم اقدامات بسیار موثری به ویژه در سال جاری که بدلیل خشکسالی با کاهش نزولات آسمانی و در نتیجه کم شدن ذخیره سدها وکاهش تولید نیروگاه های برق-آبی مواجه هستیم و در این راه موفقیت های خوبی در فرهنگ سازی مدیریت مصرف انرژی بدست آمده که جادارد مراتب تقدیر و تشکر خود را از جامعه تلاشگر رسانه ای اعلام کنم.

 کریمی با اشاره به افزایش میزان متوسط دمای هوا در روزهای آینده تصریح کرد: در این شرایط سخت و حساس، بمنظور حفظ و پایداری شبکه برق و در نتیجه رفاه و آسایش مردم نکاتی آموزشی که کارشناسان برق طی این مدت از طریق رسانه های جمعی توصیه نموده اند ضرورت دارد، از سوی مردم بکارگیری شود.

مدیرعامل برق اهواز خاطر نشان کرد: اوج مصرف برق در اهواز از ساعت ۱۳ تا ۱۷ بعنوان پیک اول و مهم می باشد؛ زیرا در این ساعت دمای هوا زیر نور مستقیم آفتاب بشدت بالا رفته وتجهیزات برق و به ویژه ترانسفورماتورها را متاثر از خود می کند و اگر در این وضعیت شهروندان توصیه های مدیریت بهینه مصرف را جدی نگیرند، با بالا رفتن بیش از اندازه بار، زمینه آسیب جدی به تجهیزات فراهم می شود.

کریمی ضمن تشکر از استانداری خوزستان در کمک به مدیریت بحران خشکسالی با صنعت برق، گفت: طرح کاهش ساعت اداری و عملیاتی نمودن آن و پیگیری های مستمر شخص استاندار و مدیریت بحران در به حداقل رساندن مصرف برق ادارات و سازمان ها کمک بسیار مهمی بود تا مردم شاهد قطع برق ناشی از کاهش تولید نیروگاه های برق آبی در ساعت پیک نباشند؛ که جای تقدیر فراوان دارد.

 رئیس هیت مدیره شرکت توزیع نیروی برق اهواز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: رعایت الگوی مصرف راهکارهای ساده ای همچون ارزیابی میزان نیاز به وسایل، استفاده از روشنائی طبیعی روز و عایق کردن خانه ها دارد که علاوه بر صرفه‌جویی در انرژی به کاهش هزینه‌ های خانواده‌ منجر می شود و این شرکت برنامه ریزی لازم برای مدیریت مصرف برق و کاهش اوج بار را در برنامه خود دارد و تاکنون برق هیچ شهروندی بدلیل کمبود انرژی قطع نشده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توسعه جوامع و افزایش روزافزون گرایش مردم به مصرف لوازم برقی در خانواده ها، میزان مصرف برق خانگی نیز افزایش یافته است و طبق آمارها مصرف برق خانگی در ایران ۲.۵ برابر استاندارد جهانی است. در مجموع در بخش خانگی و تجاری جامعه ما ۳۷ درصد از انرژی مصرف می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز افزود: وسایلی مانند تلویزیون، یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، چرخ گوشت، اتو، رادیو ضبط، کامپیوتر، ویدئو، مایکروویو، سرخ کن، ماشین ظرفشویی، مخلوط کن، کولرهای آبی و گازی، بخاری برقی، آبمیوه گیری، سشوار و پلوپز برق زیادی مصرف می کنند، با وجود این تنوع و تعداد وسایل در خانواده ها قطعا استفاده بهینه از انرژی هر روز ضروری تر می شود.

کریمی در پایان خاطر نشان کرد: کولرگازی بخش قابل توجهی از مصرف برق مشترکین اهوازی را به خود اختصاص داده است،  به شهروندان گرامی توصیه می شود از کولرهای کمتری در محیط خانه استفاده نمایند؛ زیرا برق برای ما حکم اکسیژن را دارد و همراهی و همیاری مردم به ما کمک می کند تا بتوانیم خدمات مطلوب و پایدار برق را حفظ نمائیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز