خبرگزاری کار ایران

خطیب نماز جمعه شادگان:

سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی‌کند مگر اینکه خود آن قوم بخواهد/ فتح خرمشهر نشان خودباوری ملت ایران بود

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۰۰۶

خطیب جمعه شادگان گفت: فتح خرمشهر روحیه خودباوری ملت ایران را تقویت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شادگان، حجت الاسلام و المسلمین سید مجید شرفی درخطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه شادگان که در محل مسجد حضرت امیر المومنین (ع) این شهر برگزار شد، با توصیه به خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا بسیار مهم است و انسان به واسطه تقوا می تواند مسیر زندگی خود را پیدا کرده و به سعادت برسد.

وی در ابتدا خطبه های خود ماه رمضان را فرصتی برای خود سازی و تزکیه نفس خواند و افزود: ماه رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شده و شیطان به غول و زنجیر بسته می شود.

خطیب جمعه شادگان با بیان اینکه طبیعی است که ماه مبارک رمضان ماه عبادت، بندگی، مواسات، برادری و ماه توجه به فقرا، ایتام، بیچارگان و مستمندان است، تصریح کرد: برای اولیای الهی ماه رمضان ابتدای سال معنوی به‌ حساب می‌آید؛ چرا تأکید و توجه روایات اهل‌بیت (ع) بر این است که این ماه، آغاز سال است؛ لذا کسانی که اهل سیر و سلوک هستند، سال عبادی و اخلاقی خویش را از اول ماه مبارک رمضان آغاز می‌‌کنند.

وی در ادامه خطبه های خود ضمن بزرگداشت رحلت حضرت ابوطالب عموی پیامبر(ص) از ایشان به عنوان بزرگ مدافع پیامبر اکرم نام برد و افزود: ایشان بزرگ‌ترین حامی حضرت رسول (ص) در زمان حیات خود بودند و احادیث بسیاری نیز پیرامون فضائل ایشان از نبی مکرم اسلام و اهل‌بیت اطهار نقل‌ شده است.

حجت الاسلام شرفی در فراز دیگری از خطبه های خود با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر افزود: فتح خرمشهر نقطه عطف دوران دفاع مقدس بود.

وی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر یک رویداد بزرگ در تاریخ ایران اسلامی بوده است، افزود: سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی‌کند، مگر اینکه خود آن قوم بخواهد و مردم ایران در سوم خرداد سال 61 این مهم را ثابت کردند.

خطیب جمعه شادگان عنوان کرد: عزت، سربلندی و افتخار ایران اسلامی در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی مرهون جان فشانی های بزرگمردانی است که با بصیرت و از جان گذشتگی، گوش به فرمان رهبری بودند و از ارزش های انقلاب اسلامی دفاع کردند.

وی در پایان خطبه های خود با اشاره به خروج آمریکا از برجام و تشدید تحریم ها علیه ایران اظهار کرد: خروج آمریکا از برجام نشان داد دشمنان تابلودار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قابل اعتماد نیستند.

انتهای پیام/
ناصر حکیمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز