خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان:

کارگر، تنها خواهان عدالت و احقاق حقوق حقه ی خود است/ روز کارگر مورد کم لطفی قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۴۲۹

بزرگداشت روز جهانی کارگر، صبح امروز سه شنبه 11 اردیبهشت به همت خانه کارگر استان خوزستان در محل تالار کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، درویشی، دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان، ضمن خیر مقدم و زنده نگه داشتن یاد و خاطره مرحوم آقایار حسینی دبیر فقید خانه کارگر خوزستان، گفت: کارگر، تنها خواهان عدالت و احقاق حقوق حقه ی خود می باشد که متاسفانه در برخی موارد بعضی کارفرمایان به طور ظالمانه ای این حقوق را نادیده گرفته و مصادره می کنند.

وی با انتقاد از شرایط فعلی معیشت، درمان، سلامت، حفظ زندگی و تامین آینده و از همه مهمتر امنیت شغلی کارگران و صنایع نیمه جان استان و کارگرانی که ماه هاست حقوق خود را دریافت نکرده اند، گفت: انتظار می رفت در هفته و روز کارگر فضایی ایجاد شود که جامعه کارگری و تشکل های کارگری انتقادات و مشکلات خود را بدون هراس با کارگزاران و مسولین دولت و نظام بیان نمایند. نیروی کار یا به عبارتی کارگر موتور محرک اقتصاد هر کشوری است که متاسفانه در بعضی مواقع  مورد ظلم واقع شده و بی روح جلوه داده می شود.

درویشی در ادامه تشریح کرد: امروز  تشکیلات خانه کارگر کشور مفتخر است با حدود  ۲۰۲۵۰۰۰ نفر عضو، بزرگترین خانواده جامعه کارگری را تشکیل داده است و با تعداد بیش از  ۱۰۰۰ واحد اسکان در ۱۳ شهر کشور و ارائه خدمات اسکان  و سفر و رفاه، برای خانواده ها با ۵۰ تا ۷۰  درصد تخفیف فراهم نموده است. در بخش آموزش، آموزش های کوتاه مدت رایگان در  رشته های مختلف و آموزش عالی با حدود ۳۰ مرکز دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه کار ایجاد نموده. امروز در استان خوزستان با بیش از ۱۰۰ هزار عضو، و در اهواز با بیش از ۶۰ هزار عضو در حال فعالیت هستیم و توانستیم با تغییر ساختار و به کارگیری نخبگان و تشکل ها، پیشکسوتان، جوانان، بزرگان عرصه کارگری در قالب هیات اجرایی و شورای سیاست گذاری در قالب چندین کمیته، مطالبات جامعه کارگری را دسته بندی، کارشناسی و ان شاالله برای رفع و بیان آن برنامه ریزی نماییم.

وی در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت از نمایندگان مجلس خواست که شما بعنوان نمایندگان مردم می بایست مدافع حقوق مردم باشید و نمی بایست اجازه می دادید به صندوق تامین اجتماعی به بهانه تحول سلامت  دست اندازی شود و چرا  از وزیر بهداشت سوال نمی شود که پاسخگوی عملکردش نظام سلامت  باشد؟ اگر قرار باشد که از جیب مردم هزینه شود پس نقش دولت چیست؟

درویشی با اشاره به وضعیت کارگران در مناطق ویژه و آزاد عنوان کرد: بیش از ۱۰ سال است که به بهانه جذب سرمایه گذار کارگران را از حقوق قانونی خود که اجرای قانون حد اقلیست محروم نمودند و تا کنون اتفاق خاصی هم واقع نشده است.

این فعال کارگری از نمایندگان مجلس خواست که در این موضوع تجدید نظر صورت پذیرد.

وی ضمن ننگین خواندن قراردادهای موقت کار و سفید امضاء، گفت: در کارهایی که ماهیت آن ثابت است موقت چه معنایی دارد و موجب استرس اخراج و پایین آمدن انگیزه کارگر می شود.

درویشی در پایان عنوان کرد: لازمه  ایجاد اشتغال، حفظ مشاغل موجود است که تقریبا کسی به آن نمی پردازد.

در پایان این مراسم، تعدادی از کارگران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و همچنین از خانواده زنده یاد آقایار حسینی تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز