خبرگزاری کار ایران

استفاده از ظرفیت های کشاورزی خوزستان توسط تیم مجرب هلندی

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۴۸۲

نشست مدیران مراکز تحقیقات و دانشگاهی کشور هلند در راستای ایجاد زمینه ها برای توسعه بخش کشاورزی خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مدیران مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور هلند و رییس سازمان جهاد کشاورزی، معاونین و مدیران مربوطه جهت مذاکره و هماهنگی جهت اجرای طرح های کشاورزی در استان تشکیل جلسه دادند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در این جلسه گفت: خوزستان از لحاظ اقتصادی نقش بسیار مهمی در کشور دارد و از این لحاظ نقاط مشترک بسیاری با کشور هلند دارا می باشد که می توانیم با تعامل و تبادل تجربه طرح های کشاورزی خوبی را در استان اجرا کنیم.

کیخسرو چنگلوایی با بیان اینکه ۱۵ درصد تولیدات کشاورزی و ۱۸ درصد محصولات زراعی کشور در این استان تولید می شود، افزود: برنامه ما جهت افزایش تولیدات در استان بر اساس ۵ میلیارد دلاری است که توسط دولت به بخش آب  تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه در تولید ماده خام کشاورزی مشکلی وجود ندارد یکی از نواقص کنونی را کمبود صنایع تبدیلی و فرآوری دانست و اظهار داشت: کمتر از ۷ درصد تولیدات استان در صنایع تبدیلی استفاده می شود.

چنگلوایی ادامه داد: شرایط اقلیمی نامساعد، تبخیر و دمای بالا، کمبود بارندگی، خشکسالی، ریزگردها و شوری اراضی در مناطقی که زهکشی در آن انجام نگرفته است نیز از عمده نواقص و مشکلاتی است که در برنامه ها و همکاری های پیش رو باید توجه ویژه ای به آن ها صورت گیرد.

وی در ادامه از هلند به عنوان کشوری که شهرک های گلخانه ای در آن به خوبی احداث و استفاده می شود یاد کرد و افزود: برای تأسیس گلخانه های مدرن و همچنین دیکر موارد ذکر شده به یک چنین امکانات و تأسیساتی در کشور و یک طرح جامع نیاز می باشد.

در ادامه مدیرعامل شرکت تریپل اچ هلند گفت: کشور هلند در برخی از بخش های صنعت آبی و کشاورزی مقام اول را در جهان دارا می باشد و این شرکت به افراد و سازمان هایی که در این زمینه به اطلاعات و امکانات نیاز دارند کمک می کند.

ساندر تین من افزود: طی جلساتی که قبلا با سازمان آب و برق صورت گرفته است آمادگی داریم دوره های بلند مدت و کوتاه مدت تخصصی را در زمینه های مختلف انرژی و کشاورزی در کشور ایران و هلند با حضور اساتید مجرب برگزار  کنیم.

وی در پایان تصریح نمود: سودی که مردم خوزستان از اجرای طرح های مشترکی که قرار است در آینده ای نزدیک نصیبشان شود برای ما بسیار مهم می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز