خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت بدمینتون آبادان:

خیز هیئت بدمینتون آبادان برای اجرای برنامه‌های کشوری/ تشکیل تیم آقایان برای اولین بار

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۳۳۲

رئیس هیئت بدمینتون آبادان گفت: تیم‌های این هیئت از یک تیم به 3 تیم افزایش یافته است و همچنین آمار جذب بازیکن 600 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، محمود نواصر روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات مجتمع الماس این شهر برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان مهد بدمینتون ایران است.

وی افزود: در 4 ماهه پایانی سال 96 به عنوان رئیس هیئت فعالیت خود را آغاز کردم و در آن زمان 2 و یا نهایتا فقط 4 نفر در تیم بانوان هیئت بدمینتون آبادان حضور داشتند که با توجه به نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال، اتخاذ برنامه‌ریزی جدید بسیار دشوار بود و تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های زیادی صورت گرفت تا از این وضعیت به سمت مثبت و در واقع ایده‌آل حرکت شود.

تشکیل تیم آقایان پس از 40 سال

رئیس هیئت بدمینتون آبادان با اشاره به افزایش تعداد تیم‌های این هیئت توضیح داد: بدمینتون آبادان در قسمت آقایان فعال نبود ولی پس از 40 سال تیم آقایان تشکیل شد و باعث شد بسیاری از آقایان علاقمند حضور یابند. در حوزه بانوان نیز برنامه‌ریزی به گونه‌ای انجام شد که تیم دوم بانوان نیز تشکیل شد.

برگزاری 4 مسابقه طی چهار ماه

نواصر اجرای مسابقات را بخشی از مولفه‌های یک هیئت پویا و فعال برشمرد و گفت: در طول چهار ماه، 4 مسابقه در هیئت بدمینتون آبادان برگزار شد که این موضوع برای اولین بار در تاریخ این هیئت رخ می‌دهد. برگزاری «مسابقه دوستانه بین تیم‌های شرکت پالایش نفت آبادان و هیئت بدمینتون آبادان»، «مسابقه آزاد بدمینتون بانوان آبادان»، «مسابقه رنکینگ بانوان آبادان» و «مسابقه ورزشکاران هیئت» چهار مسابقه‌ای بود که در سال 96 برگزار شد.

وی در ادامه به حضور در جشنواره ورزشی تفریحی منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: یک اقدام خوبی که توسط سازمان منطقه آزاد اروند به ویژه پیمان ادیبی«مدیر کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند» صورت گرفت؛ برگزاری جشنواره ورزشی و تفریحی منطقه آزاد اروند بود و هیئت بدمینتون آبادان نیز از فرصت پیش آمده در راستای ترویج و آموزش این رشته استفاده کرد و روزانه به علاقمندانی که به غرفه این رشته مراجعه می‌کردند به صورت رایگان آموزش داد.

رئیس هیئت بدمینتون آبادان ادامه داد: در جشنواره ورزشی تفریحی منطقه آزاد اروند، کارت عضویت افتخاری به «صادق عبدالخضر عساف»، مدیرکل ورزش و جوانان استان بصره کشور عراق اهدا شد و این اتفاق مهم استقبال گرم هیئت عراقی را در پی داشت.

افزایش جذب 600 درصدی بازیکن

نواصر با تاکید بر افزایش 600 درصدی جذب بازیکن، افزود: کلیه سالن‌ های بدمینتون زیر نظر هیئت، پس از سال‌ها به صورت کامل تجهیز شدند و در موضوع خطکشی زمین، 3 زمین به مجموع زمین‌ های قبلی افزوده شد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع توریسم ورزشی، گفت: در خصوص گردشگری ورزشی معمولا (water tourism) یا همان رشته‌ های آبی همیشه مورد توجه هستند ولی باید به این نکته توجه داشت که هر کدام از رشته‌ های ورزشی با برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه می‌توانند موفق باشند.

تشکیل کمیته گردشگری برای اولین بار

رئیس هیئت بدمینتون آبادان در همین خصوص توضیح داد: هیئت بدمینتون شهرستان آبادان برای اولین بار بین هیئت‌های ورزشی همه رشته های خوزستان اقدام به تشکیل کمیته گردشگری کرد و در صدد هستیم در آینده چنانچه حمایت‌ های مطلوبی صورت گرفت، موزه بدمینتون آبادان راه‌اندازی شود.

نواصر حضور بخش خصوصی را مهم دانست و گفت: علاقمند هستیم بخش خصوصی در رشته بدمینتون به صورت جدی فعالیت کند و هیئت بدمینتون آبادان به عنوان متولی ورزش بدمینتون در شهر، در این زمینه یاری می‌رساند و تاکنون با فعالان بخش خصوصی جلسه نیز داشته‌ایم.

وی در ادامه به دیدار با رئیس فدراسیون بدمینتون اشاره و اظهار کرد: پیش از عید نوروز با محمدرضا پوریا «رئیس فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی ایران» دیدار داشتم و موضوعات مختلف ورزش بدمینتون را به وی اعلام کردم.

رئیس هیئت بدمینتون آبادان از ایجاد طرح‌ های تشویقی خبر داد و عنوان کرد: به اقتضای مناسبت‌ها طرح های تشویقی مناسبی برای جذب بازیکن اجرا می‌شود که می‌توان به طرح عیدانه اشاره کرد. براساس طرح عیدانه که پیش از نوروز 97 اجرا شد، برای اولین 6 جلسه رایگان به علاقمندان این رشته تعلق گرفت. همچنین طرح‌ های تشویقی دیگری برای افرادی که هم‌اکنون در حال فعالیت هستند در نظر گرفته شده است.

تهیه سند جامع راهبردی

نواصر با تاکید بر ضرورت تهیه سند جامع راهبردی برای ورزش بدمینتون، اظهار کرد: بر این موضوع اعتقاد داریم و باید نقشه راه علمی و تقویم ورزشی داشته باشیم.

وی در خصوص رویکرد هیئت بدمینتون آبادان در سال 97 توضیح داد: همگانی شدن و قهرمان‌پروری دو رویکرد مهم این هیئت در سال 97 است و برای این دو موضوع برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده است و در واقع امسال مجدانه به دنبال اجرای برنامه‌های کشوری در آبادان هستیم.

ادارات آبادان بدون هماهنگی مربی جذب نکنند

رئیس هیئت بدمینتون آبادان خطاب به ادارات آبادان تصریح کرد: شدیدا تاکید می‌کنم ادارات آبادان برای جذب مربی و یا راه‌اندازی رشته بدمینتون حتما با این هیئت هماهنگ باشند تا چنانچه فردی به دروغ خود را مربی معرفی کرد، با وی برخورد قانونی صورت گیرد. ادارات آبادان برای راه‌اندازی تیم می‌توانند با شماره «09199539013» تماس حاصل نمایند.

تجهیز پارک‌ های آبادان به بدمینتون

نواصر با اشاره به پارک‌ های آبادان، گفت: در حال برنامه‌ریزی برای انجام طرح مطالعاتی پارک‌ های آبادان در راستای تجهیز به ورزش بدمینتون هستیم. با اعضای شورای اسلامی شهر آبادان نیز در این زمینه رایزنی‌ های خوبی انجام شده است و مورد استقبال نیز قرار گرفت.

راه‌اندازی تیم برای بخش‌های دولتی و خصوصی

وی خطاب به شرکت‌ها و موسسات علاقمند به تیمداری تاکید کرد: هیئت بدمینتون آبادان قاطعانه اعلام می‌کند چنانچه بخش‌ های دولتی و یا خصوصی علاقمند هستند برند آن ها در قالب تیم بدمینتون معرفی و تبلیغ شود، هیئت بدمینتون آبادان با کمترین هزینه و به شیوه نوین برای آنها اقدامات لازم را انجام می‌دهد. شماره تماس«09199539013» برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

نحوه ثبت‌نام علاقمندان در تیم‌ها

رئیس هیئت بدمینتون آبادان توضیح داد: تمرین و آموزش تیم بانوان (تایم صبح) روزهای زوج از ساعت 9 الی 10:30 در مجموعه ورزشی مرحوم دهداری، جنب استادیوم تختی برگزار می‌شود و شماره تماس«09382874869» برای ثبت نام در نظر گرفته شده است.

نواصر ادمه داد: تمرین و آموزش تیم آقایان روزهای فرد از ساعت 20:30 الی 22:00 در مجموعه ورزشی شهدای آموزش و پرورش، جنب پایانه مسافربری ایستگاه 8 برگزار می‌شود و شماره تماس«09902590073» برای ثبت نام در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: تمرین و آموزش تیم بانوان (تایم عصر) روزهای فرد از ساعت 18:30 الی 20:00 در مجموعه ورزشی شهدای آموزش و پرورش، جنب پایانه مسافربری ایستگاه 8 برگزار می‌شود و شماره تماس «09163319073» برای ثبت نام در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
مح
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز