خبرگزاری کار ایران

در سال ۱۳۹۶ محقق شد؛

انجام بیش از 850 مورد بازدید نظارتی از مراکز درمانی سرپایی آبادان

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۰۸۰

مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در سال 1396 بیش از 850 مورد بازدید نظارتی از مراکز درمانی سرپایی آبادان صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سید قاسم سعیدی اظهار داشت: افزایش 11 درصدی بازدیدهای نظارتی در سال 1396 با هدف پایش رعایت تعرفه‌های مصوب، رعایت حقوق بیماران، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و تشخیصی ارائه‌ شده توسط بخش خصوصی و نظارت بر داشتن استانداردهای بهداشتی و فضاهای فیزیکی توسط واحد نظارت بر درمان صورت گرفته است.

وی افزود: بازدیدهای نظارتی انجام‌ شده منجر به 646 مورد تذکر و اعلام نواقص نظارتی به مراکز و موسسات تشخیصی، درمانی، 71 مورد احضار مسئولین فنی و موسسات مراکز درمانی، مطب و دفاتر کار متخلف برای  پاسخگویی، 45 مورد معرفی مراکز و موسسات درمانی متخلف به کمیسیون ماده (11) تعزیرات، 9 مورد ممنوع‌الفعالیت موسسات، مسئولین فنی مراکز و 4 مورد پلمپ تعطیلی مراکز غیرمجاز شد.

این مقام مسئول دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: بررسی دفاتر کار، مطب‌ها و کلینیک‌ها از لحاظ داشتن استانداردهای بهداشتی و ارایه خدمات رفاهی، بررسی مدارک و پروانه‌های قانونی پزشکان و پیراپزشکان از لحاظ تاریخ و داشتن مجوز فعالیت در این بازدید‌ها بررسی می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین تجهیزات، مواد و داروهای مورد استفاده در مطب پزشکان، پیراپزشکان، دندانپزشکان و کلینیک‌ها از لحاظ داشتن تاریخ مصرف، نحوه جمع‌آوری و دفع زباله‌های عفونی بررسی و در صورت رعایت نکردن تذکرات کتبی از ادامه فعالیت این مراکز جلوگیری می‌شود.

گفتنی است در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان 314 مرکز تشخیصی، درمانی بخش خصوصی و غیردولتی  شامل 64 مطب پزشک متخصص، 57 مطب پزشک عمومی، 68 مطب دندانپزشکی، 10 درمانگاه عمومی، 5 درمانگاه دندانپزشکی، 2 درمانگاه تخصصی پوست، یک کلینیک سنگ‌شکن، یک مرکز پزشکی هسته‌ای، 17 موسسه ساخت و فروش عینک طبی، 3 لابراتوار دندانپزشکی، یک موسسه رادیولوژی دهان و فک و صورت، 2 مرکز جراحی محدود، 3 موسسه رادیولوژی و سونوگرافی، یک مرکز تصویربرداری (سونوگرافی، سی‌تی‌اسکن، ام‌آرآی، ماموگرافی) 14 مرکز فیزیوتراپی، یک مرکز ارتوپدی فنی،  22 دفتر کار مامایی، شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی و کاردرمانی، یک مرکز تخصصی طب کار با نظارت معاونت درمان این دانشکده فعالیت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز