خبرگزاری کار ایران

فرمانده ارشد HSE منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی:

تداوم تولید پایدار صنایع پتروشیمی با رعایت اصول HSE

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۵۵۱

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: مجتمع های پتروشیمی با رعایت کامل اصول ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیر عامل می توانند تولیدی پایدار را تجربه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی (ره)، سید امید شهیدی نیا در حاشیه دومین رزمایش سراسری مقابله با شرایط اضطراری منطقه توضیحاتی در خصوص عملکرد این فرماندهی، پس از حادثه پتروشیمی بوعلی سینا تاکنون ارائه کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، بعد از ظهر دیروز در سخنانی پیش از آغاز دومین رزمایش سراسری منطقه در 15 اسفند ماه 96، گفت: رزمایش فرصتی است که می‌توان آموخته های خود را به بوته آزمایش گذاشت.

سید امید شهیدی نیا، ادامه داد: حرکتی که در ارتقای مدیریت بحران؛ پدافند غیرعامل و HSE در منطقه ویژه شروع شد، با پشتکار همه مدیران، کارشناسان و کارکنان منطقه به خوبی پیش رفت و شروع کار را با دوره های توانمند سازی آغاز کردیم.

وی در خصوص این دوره ها گفت: این دوره ها نخستین قدم در راستای سازماندهی واقعی بودند که تاکنون 5 دوره از آن برگزار شده است. حدود 700 نفر از سطوح مدیران رده اول و دوم مجتمع ها در این دوره های آموزشی شرکت کردند و مبانی اصلی در حوزه پدافند غیر عامل و مدیریت بحران در آنجا تبیین و آموخته شد.

شهیدی نیا ادامه داد: پس از آن، شناسایی آسیب پذیری ها و تهدید های محیطی فاز دوم این حرکت بود که شرکت ها در این حوزه بسیار فعال و موثر عمل کردند. بررسی ها در سطوح تخصصی شرکت ها انجام شد و پس از دریافت بازخورد، از شرکت ها درخواست شد که برای آسیب پذیری های استخراج شده برنامه اقدامات اصلاحی و اجرایی طراحی کنند.

وی با بیان این که آزمایش سازماندهی ایجاد شده با تمرین های دور میزی ارزیابی شد؛ آشفتگی در حوادث مهمترین مسئله ای است که مدیران بحران با آن درگیر هستند، گفت: در مرحله سازماندهی، بسیار تمرین شد که از این آشفتگی کاسته شود. مرز بندی های خوبی به صورت علمی و حساب شده در این تمرین ها انجام شد که امیدواریم در حوادث واقعی تاثیر خود را بخوبی نشان دهد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افزود: در صنعت بسیار محتمل است که حوادثی رخ دهد؛ امروز نمونه ای از حوادث واقعی را نمایش می دهیم. هر بخش وظیفه خودش را انجام می دهد و فرماندهی صحنه حرف اول را در کنترل بحران می زند. مکانیسم ها؛ اهداف، اعضا و وظایف هر کدام از اعضای تیم مدیریت صحنه در تمامی شرکت ها مشخص شده اند و تمرین کرده اند.

وی اظهار کرد: الگوریتم های روشنی برای ورود تیم های پشتیبانی و فرماندهی برای سطوح مختلف بحران طراحی شده است و این الگوریتم به تمامی مسئولین بالادستی که در مقام تصمیم گیری هستند، اطلاعات لازم را برای رصد حادثه خواهد داد تا با به هم خوردن سطوح، آشفتگی به بدنه تصمیم گیر انتقال پیدا نکند.

شهیدی نیا گفت: یکی از مهمترین مسائلی که ما سعی می‌کنیم در این رزمایش تمرین کنیم، مدیریت افکار عمومی است؛ در این رزمایش تلاش می کنیم نشان دهیم که اطلاع رسانی به موقع به چه میزان می‌تواند از اشاعه اخبار غیر واقعی در فضای مجازی جلوگیری کند. در بحران ها و حوادث، بخشی از فشاری که بر بدنه تصمیم گیری وارد می‌شود از سوی رسانه ها است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این اقدام ها، تامین تجهیزات و لجستیک منطقه، آموزش نیروی انسانی، .... از دیگر اقداماتی است که پس از یکپارچه شدن فرماندهی پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و HSE منطقه انجام شد.

در رزمایش اسفند ماه سال 96 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی سناریویی براساس ایجاد 2 حادثه در 2 شرکت منطقه طراحی شده بود که تخلیه اضطراری کارکنان شرکت های منطقه را نیز در پی داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز