خبرگزاری کار ایران

فرمانده ارشد HSE منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی:

هیچ گروهی بهتر از شرکت حادثه دیده قادر به مدیریت حادثه نیست

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۴۱۶

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: ورود ستاد مدیریت بحران به حوادث شرکتها به نحوه ی است که در عملیات دخالت نمی‌کند چرا که اعتقاد داریم هیچ گروهی بهتر از شرکت حادثه دیده مسلط به کنترل حادثه نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی (ره)، فرمانده ارشد HSE، و پدافند غیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پس از پایان رزمایش سراسری مقابله با شرایط اضطراری، هدف از طراحی این رزمایش را جمع بندی و ارزیابی فعالیتهای چندین ماهه گذشته شرکتها و کاهش آشفتگی در حوادث دانست. 

 سیدامید شهیدی نیا، گفت: بنا به اظهار نظر کارشناسان و خبرگان مدیریت بحران، آشفتگی، علت اصلی تاخیر در مدیریت حوادث کشور است. ما ایرانی ها این شرایط را در حوادث گذشته تجربه کرده ایم. 

 وی خاطر نشان کرد: گروههای فرماندهی صحنه حادثه (IC) و مدیریت بحران درون شرکتی (CMT) در حوادث به صورت مستقل وظیفه مواجهه با بحران را دارند و حتی نیازی به دخالت مدیریت بحران منطقه ندارند. 

شهیدی نیا تشریح کرد: زمانی که دو حادثه ی همزمان اتفاق افتاد، ستاد مدیریت بحران منطقه صرفاً جهت انجام هماهنگی های کلی، تدارک منابع مورد نیاز و پشتیبانی عملیات اصلی وارد عملیات می‌شود و به نحوه ی مواجهه با عملیات دخالت نمی‌کند چرا که اعتقاد داریم هیچ گروهی بهتر از فرمانده صحنه و مدیریت بحران شرکت حادثه دیده مسلط به کنترل حادثه نیست. 

وی بیان کرد: استقلال رای و توانمندی حل مشکل نیروهای درون شرکتها، بسیار مهم است و نباید خدشه دار شود. سازماندهی این تیمها در حوادث قبلی ناخودآگاه با ورود غیرمتعارف برخی کمک کنندگان به هم می خورد. 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در پایان خاطر نشان کرد: اگر چه هنوز راه زیادی در پیش داریم اما مجموعاً به لحاظ فکری و روحی به سمت همکاری و هم افزایی موثر رفته اند و تمامی شرکتها الان آمادگی دارند با تمام توانشان در حوادث احتمالی به نحو موثر عمل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز