خبرگزاری کار ایران

جوروند:

اشعار و ترانه‌های افشین یداللهی در تاریخ شعر و ادبیات ایران جاودانه خواهد ماند

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۰۶۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اشعار و ترانه‌های مرحوم افشین یداللهی در تاریخ شعر و ادبیات ایران جاودانه خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد جوروند در آیین پایانی جایزه ادبی افشین یداللهی که در تالار اجتماعات گیت بوستان برگزار شد، گفت: ترانه‌ها و اشعار این شاعر و ترانه‌سرای فقید همیشه در تاریخ شعر و ادبیات ایران جاودانه خواهد ماند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن تقدیر از شاعران و هنرمندان حاضر در این مراسم افزود: چه کسی در دوره معاصر بیشتر از مرحوم افشین یداللهی در حوزه شعر و ترانه به موضوع وطن پرداخته است. شکوهمندترین ترانه‌های ملی، وطنی را می‌توان در سروده‌‌های وی مشاهده کرد که این ترانه‌‌ها باعث تحریک احساسات و تهیج عواطف شنونده می‌شوند.

جوروند با اشاره به اینکه تعداد زیادی از شاعران در حوزه شعر فعالیت می‌کنند، افزود: سرودن ترانه به مراتب دشوارتر از سرودن شعر است که مرحوم یداللهی این قابلیت را داشت که هم در زمینه شعر و هم در زمینه ترانه فعالیت چشمگیری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه سروده‌‌های افشین یداللهی قابلیت موسیقیایی شدن را داشتند، اضافه کرد: می‌توان این قابلیت اشعار و ترانه‌‌های مرحوم یداللهی را وجه تمایزی میان وی با دیگر شاعران دانست.

در پایان از نفرات برگزیده شرکت‌کننده در این مراسم تقدیر و به رسم یاد بود جوایزی به آنها اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز