خبرگزاری کار ایران

در جام جهان پهلوان تختی؛

نتایج روز نخست رقابت های کشتی فرنگی مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۳۳۴

نتایج نخستین روز رقابت های جام جهان پهلوان تختی سی و هشتمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی مشخص شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ماهشهر، سی و هشتمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی با عنوان جام جهان پهلوان تختی از ساعت 10 صبح امروز در سالن بعثت ماهشهر آغاز به کار کرد که این رقابت ها تا فردا به طول خواهد انجامید و نفرات برتر فردا معرفی خواهند شد.

 این دوره از رقابت ها با حضور ۱۰ کشور خارجی آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، قرقیزستان، ترکیه، رومانی، اوکراین، ایتالیا، کوبا و بلغارستان و ایران برگزار شد.

در وزن ۵۵ کیلوگرم رضا خدری در دور اول با باخا ایرمادزه از گرجستان به رقابت خواهند پرداخت و حمیدرضا خامسی و مسلم نادری به ترتیب به مصاف ابراهیم نورالیف آذربایجانی و آمانگالی بیک بولاتوف قزاقستانی خواهند رفت.

هم چنین در وزن ۶۰ کیلوگرم میثم دلخانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم رقابت ها با ژولچوبیکوف از قرقیزستان بر روی تشک خواهد رفت و مهرداد مردانی هم خود را برای مصاف با مراد بازاروف از آذربایجان آماده خواهد کرد و شیرزاد بهشتی طلا هم در همین دور برنده آیدیوس سلطانگالی از کشور قزاقستان و ویکتور پتریف اوکراینی رو به رو خواهد شد.

بعد از افزایش اوزان به ۱۰ وزن، وزن ۶۳ کیلوگرم در این دوره از رقابت ها به تازگی اضاف شده است که محمد نور بخش با عبدالرحمن آتالان از ترکیه، مصطفی کاید خورده با طالح ممدوف از آذربایجان و رضا عباسی با خویچا تچیتاوا از گرجستان در دور دوم کشتی خواهند گرفت.

صبح امروز در روند رقابت های جام جهان پهلوان تختی حسین اسدی با وزن ۶۷ کیلوگرم با شکست ۹ بر ۸ مقابل شیرماخانبت قزاقستانی تشک را ترک کرد و در مقابل محمد الیاسی حریف گرجستانی خود را ۶ بر ۵ شکست داد تا محمد رضا گرایی پس از استراحت در دور اول به مصاف برنده کشتی اسدی و شیرماخانبت رود.

در ادامه رقابت ها کشتی گیران اوزان ۷۲ کیلوگرم بر روی تشک رفتند که افشین بیابانگرد در دور اول از پس حریف ترکیه ای خود بر نیامد و در نهایت نتیجه را ۷ بر ۲ به مورات داگ واگذار کرد و محمد حسن حسینی هم در همین دور نتوانست حریف خود را مغلوب کند تا ۲ بر ۱ از چنگیز اصلان شکست خورد.

اما در همین وزن فرشاد بلفکه و آرتور پولیتایف از اوکراین بیشترین امتیاز های دیدار های امروز را به خود اختصاص دادند که بلفکه با کسب ۱۲ امتیاز و پولیتایف با ۶ امتیاز از داور این دیدار پایان بخش تقابل خود بودند.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمد علی گرایی در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر تمرلان شادوکایف از قزاقستان را مغلوب خود کرد و پژمان پشتام هم با نتیجه ۴ بر صفر نصیر حسن اف از آذربایجان را شکست داد و در ادامه برومند اصلان هم پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف لوکا داریوزی از ایتالیا خواهد رفت.

مهدی رضایی با کیوان رضایی، یوسف قادریان با عزیزبیکوف از قرقیزستان هم در وزن ۸۲ کیلو گرم بر روی تشک خواهند رفت که نمایندگان ایران در صورت پیروزی مقابل حریفان خود، در دور دوم به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

در وزن ۸۷  کیلوگرم آرمان علیزاده در دور نخست به مصاف متهان باشار از ترکیه و سامان عزیزی به دیدار عظمت کوستابایف از قزاقستان خواهد رفت و بهروز هدایت هم پس از استراحت در دور نخست با شیرداکوف از قرقیزستان به مبارزه خواهد پرداخت.

علی اکبرحیدری در دور اول با نتیجه 8 بر صفر اوزور دژوژوپبیکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و امیر حسین حسینی ۹۷ کیلو گرمی هم در دور نخست با نتیجه 2 بر صفر در مقابل جنگ ایلدیم از ترکیه شکست را پذیرفت.

در همین وزن محمد یگانه با یک جنگ تمام عیار فرصت هنر نمایی را از حریف قزاقستانی خود گرفت و موفق شد ۸ بر صفر اولجاس سیرلیبایف را شکست دهد.

در وزن 130 کیلوگرم که 6 کشتی گیر حضور دارند مسابقات در هر گروه به صورت دوره ای برگزار می شود که در گروه اول ابوالفضل نجفی، آلین الکسیوس از رومانی و بهنام مهدی زاده حضور دارند و در گروه دوم نیز شهاب قوره جیلی، آنتون ساونکو از قزاقستان و عثمان ایلدریم از ترکیه شرکت کرده اند.

انتهای پیام/
سالار قاسم پور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز