خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خبر داد:

پیگیری احداث فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۱۱۴

استاندار خوزستان گفت: پتروشیمی‌ ها بابت پرداخت ارزش افزوده و حق آلایندگی‌ ها نباید منتی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان بندر ماهشهر اظهار کرد: مهم‌ ترین دغدغه کشور در کلام و بیان نظرات عالی‌ ترین مقامات نظام بحث اشتغال جوانان است. امسال هم سال اقتصاد مقاوتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است.

وی افزود: اگر صنایع پتروشیمی طرحی را در دست اجرا دارند و سرمایه‌ گذار داخلی و خارجی هر دو اعلام آمادگی کرده‌اند اولویت را به سرمایه‌ گذار خارجی بدهند زیرا پول وارد کشور کرده و ایجاد اشتغال می‌کند و با خودش تکنولوژی آورده و برای ما امنیت ایجاد می‌کند وقتی پولش در کشوری باشد تمام تلاش خود را می‌کند که در آن کشور امنیت باشد و ما به این دلایل سرمایه‌گذار خارجی را ترجیح می‌دهیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: شهرستان بندر ماهشهر یکی از شهرستان‌ هایی است که در این زمینه ظرفیت‌ های بسیار خوبی دارد. ظرفیت‌ های موجود در این شهرستان باید برای حل مشکلات نقاط دیگر ورود کند نه این که دغدغه مشکلات خودش را داشته باشد.

شریعتی با بیان این که 44 درصد تولیدات پتروشیمی کشور متعلق به شهرستان بندر ماهشهر است، افزود: کشاورزی، صیادی، تأسیسات بندری، ظرفیت‌ های گردشگری همه از مواردی است که این منطقه را به شهرستانی با شرایط خاص تبدیل کرده است.

شریعتی با بیان این که در بحث بنادر نیز نتوانسته‌ ایم به خوبی از ظرفیت‌ های موجود بهره‌ گیری کنیم، اظهار کرد: صنایع نتوانسته‌ اند از ظرفیت‌ ها و تولیدات داخل کشور و استان استفاده کنند و خرید‌ های خود را از خارج انجام می‌دهند.

وی افزود: تفاهم‌ نامه‌ای قرار است با سازمان اقتصادی کوثر بسته شود که در مورد مسائل اشتغال در حوزه کشاورزی، شیلات و ... است و شهر های مختلفی از استان را در حوزه‌ های مختلف در برمی‌گیرد. شهرک انرژی امیدیه نیز مطالعاتش آغازش شده و همه باید کمک کنند به سرانجام برسد که می‌تواند نقش مؤثری در اشتغال استان داشته باشد.

استاندار خوزستان گفت: فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در دست پیگیری است و قرار شد نهایی شود و با سازمان محیط زیست نیز رایزنی‌ هایی صورت گرفت که موانع برداشته شود. ضمنا"70 طرح پایین‌ دستی پتروشیمی نیز باید ایجاد و تکمیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز