خبرگزاری کار ایران

عمده آلاینده های نفتی در قالب طرح‌ آماک رفع شد

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۵۴۷

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: با اجرای طرح آماک افزون بر ۹۰ درصد آلاینده های گازی این شرکت در حوزه عملیاتی اهواز، مارون، کوپال و منصوری جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، بیژن عالی پور که در حاشیه نشست مشترک مدیران ارشد نفت با اعضای مدیریت بحران استان خوزستان سخن می گفت، یاد آور شد: تولید و مصرف نفت در تمام نقاط جهان همراه با مقداری آلودگی است؛ بنابراین ادعا نمی کنیم که هیچ آلایندگی نداریم اما اطمینان می دهیم، در هیچ یک از پروژه های افزایش تولید، موضوع محیط زیست مورد غفلت واقع نشده است.

وی با اشاره به این که با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری تنگاتنگی داریم‌، گفت: تمام مدارک و مستندات مورد نیاز برای ارزیابی زیست محیطی تولید نفت به سازمان های ذی ربط تقدیم شده و تاکنون هیچ مدرکی دال بر این که آلودگی غیر متعارف هوای اهواز بر اثر فعالیت صنعت نفت بوده، به اثبات نرسیده است.

وی با تاکید بر این که علت افزایش آلودگی هوای کلان شهر اهواز را باید در جایی غیر از نفت،جست و جو کرد، خاطر نشان ساخت: آنچه در این میان مورد غفلت قرار گرفته، مصرف بی رویه نفت و فرآورده های نفتی است که هیچگاه مورد بررسی و اشاره قرار نمی گیرد؛ حال آن که در تمام دنیا تمرکز سازمان های حامی محیط زیست بر کاهش مصرف است. 

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با تشریح طرح های متعدد مرتبط با جمع آوری گاز های باقی مانده یاد آور شد: در سه بازه زمانی کوتاه مدت میان مدت و دراز مدت پروژه های زیست محیطی در دستور کار قرار دارد و شرکت هم از نگاه جلوگیری از هرزرفت سرمایه های ملی و هم حفظ محیط زیست این طرح ها را پیگیری می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز