خبرگزاری کار ایران

دبیرخانه جشنواره هفته قرآن و عترت خوزستان تا پایان دی‌ ماه آماده دریافت آثار هنرمندان است

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۱۴۴

دبیر جشنواره قرآن و عترت خوزستان اعلام کرد: داوطلبان شرکت در جشنواره هفته قرآن خوزستان می‌توانند آثار خود را تا پایان دی‌ماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سید کریم موسوی معاون قرآن و عترت  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دبیر جشنواره هفته قرآن و عترت در نشستی که با دبیران تخصصی کارگروه‌ های این جشنواره داشته‌ است، اعلام کرد: این جشنواره با هدف بسط حاکمیت آموزه‌ های قرآنی، در بخش‌ های حفظ، قرائت، ترتیل، هنرهای تجسمی، صنایع دستی، شعر و داستان هم زمان با برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب خوزستان به عنوان برنامه‌‌ های اصلی نمایشگاه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استقبال خوب هنرمندان از این جشنواره، خاطر نشان کرد: تا این لحظه از کل استان نزدیک به ٦٠ اثر به بخش صنایع دستی رسیده است. در بخش تواشیح نیز آثار  ٧ گروه را دریافت کرده‌ایم که امیدواریم تا چند روز دیگر تعداد گروه‌ ها دو رقمی ‌شود.

موسوی افزود: در بخش قرائت هر شرکت‌ کننده‌ تنها در یک رشته می‌تواند شرکت کند و در بخش تجسمی نیز هر هنرمندی می‌تواند ٣ اثر معرفی کند. در بخش ترتیل تا این لحظه ٣٥ نفر ثبت‌نام کرده‌اند. و در بخش تجسمی ٣٠ اثر دریافت ‌شده‌است.

وی با اشاره به اهمیت بخش صنایع دستی در این جشنواره افزود: یکی از رویداد های مهم در این جشنواره برگزاری جشنواره حصیر و چوب با محوریت قرآن و عترت است که تا این لحظه آثار با ارزشی در این حوزه به دست ما رسیده است. این جریان باعث خواهدشد هنرمندان گمنامی در حوزه صنایع دستی فرصت هنرنمایی و معرفی شدن به مخاطب داشته باشند.

موسوی در پایان یاد آور شد: نتایج داوری آثار ٥ بهمن اعلام خواهد شد و آثار برگزیده همه بخش‌ ها در طول مدت برپایی نمایشگاه برای عموم اجرا می‌شوند و با اهدای جوایز و تندیس‌ هایی از هنرمندان و کارگروه برتر تقدیر می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز