خبرگزاری کار ایران

برگزاری دومین جشنواره تئاتر فجر استانی در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۹۲۸

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: آیین گشایش جشنواره تئاتر فجر خوزستان ١٦ دی‌ ماه در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، ناصر چنانی اعلام کرد: دومین جشنواره تئاتر فجر خوزستان با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و به دبیری محمد یاقوت‌ پور رئیس انجمن هنر های نمایشی خوزستان در ٦ شهرستان خوزستان برگزار می‌شود.

چنانی اظهار کرد: آیین گشایش این جشنواره ١٦ دی‌‌ماه در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و آیین پایانی آن پنجشنبه ٢١ دی‌‌ماه در مجتمع آفاق بهبهان برگزار خواهد شد.

وی ‌با اشاره  به اهمیت این رویداد مهم هنری در استان افزود: در این جشنواره ١٦ نمایش به صحنه خواهند رفت که ٥ نمایش  آن از آثار برگزیده جشنواره تئاتر بین المللی فجر هستند و به ترتیب شامل: نمایش «سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت» با نویسندگی صابر محمدی و کارگردانی علی شفیعی نژاد از شهرستان گچساران، « بدن مقدس» به نویسندگی و کارگردانی مهدی محمدی از استان مرکزی، «خداحافظ» به نویسندگی محمد یعقوبی و کارگردانی آریان رضایی از تهران، نمایش «نوای اسرار آمیز» به نویسندگی اریک امانویل اسمیت و کارگردانی ساقی عطایی از تهران و نمایش «گل» به نویسندگی و کارگردانی یاسر خاسب، هستند.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان ساخت: علاوه بر این ٥ نمایش ١١ اثر برگزیده جشنواره‌ های استان خوزستان نیز به صحنه خواهند رفت.

وی درباره میزبانی این جشنواره افزود: شهرستان‌ های اهواز، امیدیه، اندیمشک، شوش، دزفول و بهبهان میزبان جشنواره تئاتر فجر استانی هستند و برنامه‌ریزی‌‌های لازم و تدارکات مورد نیاز جهت استقبال از گروه‌ ها انجام شده است.

 چنانی یادآور شد: در حاشیه دومین جشنواره تئاتر فجر خوزستان نشست‌‌ها و کارگاه‌‌های آموزشی در دو سطح مقدماتی و حرفه‌ای پیش‌بینی شده‌ است.

کارگاه آموزش بازیگری و آموزش تئاتر شورایی و همچنین نشست‌ های هیات مدیره کانون‌‌های هنرهای نمایشی و شورا های تئاتر خوزستان از جمله برنامه‌‌های جنبی این جشنواره خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز