خبرگزاری کار ایران

تأکید مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان بر حل مشکل کشاورزان شادگان

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۹۲۲

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان، در جلسه اضطراری تامین آب محصولات کشاورزی شادگان، بر حل فوری مشکلات کشاورزان شادگان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جلسه اضطراری تامین آب محصولات کشاورزی شادگان با حضور کیامرث حاجی زاده، فرمانداران رامهرمز، رامشیر، شادگان، ماهشهر و معاونین سازمان های آب و برق و جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران در محل سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استان برگزار شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: در حال حاضر مساله تامین آب برای اراضی کشاورزی خوزستان به یک بحران تبدیل شده در حالی که رسیدگی به این مورد در پروتکل وظایف اداره کل مدیریت بحران نیست.

وی ادامه داد: قرار است حدود ۳۵ متر مکعب آب بر ثانیه از بالا دست رهاسازی شود که ۲۵ متر مکعب آن برای شادگان و مابقی برای رامشیر خواهد بود، فرمانداران باید به نوعی مدیریت کنند که در این مدت هیچگونه برداشت آبی از سایر نقاط صورت نگیرد تا آب به زمین های کشاورزی این دو شهرستان برسد.

حاجی زاده با بیان این که این موضوع نیازمند همکاری همه فرمانداران مربوطه و دستگاه ها است، افزود: لازم است معاونان جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق خوزستان تا حل کامل معضل تامین آب اراضی شهرستان های شادگان، رامهرمز، بهبهان، رامشیر و ماهشهر در این منطقه مستقر شوند.

وی هم چنین اظهار داشت: با وجود تاکید بر مشکل آب در این دو حوضه نمایندگان مجلس، فرمانداران و مسئولان جهاد کشاورزی اصرار بر افزایش سطح زیر کشت محصولات داشتند.

مدیر کل مدیریت بحران استان خاطر نشان کرد: مسئولان جهاد کشاورزی باید کشاورزان را نسبت به تغییر الگوی کشت قانع کنند، ضمن این که بین سازمان آب و برق خوزستان و جهاد کشاورزی نباید فاصله ای باشد.

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه مارون- جراحی و شهرستان هندیجان در جنوب استان در انتهای حوضه رودخانه زهره قرار دارند. این ۲ شهرستان که از مراکز کشاورزی قدیم و از تولیدکنندگان عمده محصولات در خوزستان هستند، در سال های گذشته با تنش آبی رو به رو بوده اند.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان نیز در این جلسه با بیان این که امکان تامین آب برای اراضی شادگان وجود ندارد گفت: هرچه زمان بیشتر بگذرد تقاضای هم زمان کشاورزان شهرستان ها بیشتر می شود که همین امر بر ابعاد و حجم مشکلات می افزاید.

مصطفی شبه راه حل را در دادن خسارت عدم کشت به کشاورزان شادگانی دانست و افزود: با این کار امکان تامین آب اراضی بالا دست با همین آب موجود فراهم می شود.

وی با بیان این که در ابتدای فصل اعلام کردیم که امکان تامین آب دوم در حوضه مارون وجود ندارد خاطر نشان کرد: در شمال شادگان حدود تعداد زیادی موتور تلمبه وجود دارد که باید جلوی فعالیت آن ها گرفته شود تا آب به اراضی این شهرستان برسد.

هم چنین فرماندار شهرستان های مذکور نیز نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص حل این مشکل ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز