خبرگزاری کار ایران

در بازدید از تالاب های خوزستان مطرح شد؛

تقویت بلند مدت تالاب های بین النهرین با استفاده از تجارب بین المللی

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۲۷۲

دبیر کنوانسیون بین المللی رامسر به همراه جمعی از کارشناسان و متخصصین آب و محیط زیست از کشور عراق از تالاب های خوزستان بازدید می نمایند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، دبیر کنوانسیون بین المللی رامسر به همراه جمعی از کارشناسان و متخصصین آب و محیط زیست از کشور عراق امروز از طریق مرز شلمچه وارد خوزستان شدند.

احمدرضا لاهیجان زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان هدف از این دیدار را تقویت و حفاظت بلندمدت از تالاب های بین النهرین و خصوصاً هورالعظیم عنوان نمود و گفت: در همین راستا گروهی از متخصصین ایرانی در سه روز گذشته  از تالاب‌ های عراقی خصوصاً هورالعظیم و بخش مرکزی این کشور  بازدید داشتند و به دنبال همین برنامه گروهی از متخصصین عراقی نیز برای بازدید از تالاب های ایران وارد استان خوزستان شده اند تا بتوانند از تجارب و اطلاعات یکدیگر در زمینه احیای تالاب ها خصوصاً تالاب های بین المللی استفاده نمایند.

وی افزود: این بازدید ها برای احیای تالاب ها خواهد بود و به دنبال این بازدید ها، برنامه‌ های پایش و نظارت و حتی سرشماری های پرندگان نیز در تالاب ها صورت خواهد پذیرفت و ابراز امیدواری کرد که این برنامه بتواند با موفقیت انجام شود و در مورد سایر تالاب‌ های استان و کشور نیز بتوان از تجارب بین المللی استفاده کرد.

لازم به ذکر است این هیئت در طول اقامت خود قرار است از تالاب‌ های هورالعظیم بازدید نمایند و در نشست با مسئولین استان و کشور راهکار های همکاری و توسعه و احیای تالاب های بین النهرین خصوصاً هورالعظیم را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز