خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان اعلام کرد:

تکمیل کانال انتقال آب کارون به تالاب شادگان

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۷۱۷

استاندار خوزستان گفت: لحاظ ده درصد معافیت مالیاتی برای واردات کالا از بندر شادگان در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده است و امیدواریم این موضوع در هیئت دولت به تصویب نهایی برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در همایش روز ملی شادگان و بزرگداشت ابن سکیت دورقی از شعرای بزرگ ادبیات عرب که با حضور جمعی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مردم شادگان در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد ضمن تشکر از همراهی و تشریک مساعی نمایندگان در جهت مصالح و منافع استان گفت: انشاءالله در کنار هم در راه احقاق حقوق مردم استان و جبران عقب ماندگی ها تلاش نماییم.

استاندار خوزستان با قدردانی از تلاش حجت الاسلام ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در ثبت روز ملی شادگان و برگزاری همایش تجلیل از ابن سکیت دورقی افزود: برگزاری چنین مراسماتی در معرفی توانمندی ها و همچنین انعکاس مشکلات منطقه و شناساندن مفاخر شعر و ادبیات عرب موثر و ارزنده است و ابتکار خوبی است و باید قدردان سرمایه های انسانی خود باشیم.

شریعتی ادامه داد: انشاءالله در سایر شهرستان ها هم از شخصیت های فرهنگی استان تجلیل نماییم و در همین راستا هفته های فرهنگی برای تک تک شهرستان ها توسط اداره ارشاد در حال برنامه ریزی ست که منجر به ایجاد نشاط و شادابی در شهرستان ها می شود.

وی با تاکید بر اینکه تلاش بر این بوده که میان مدیریت استان و نمایندگان مردم در مجلس همدلی و ید واحد برای حل مسائل اصلی و منافع استان باشد خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در فصل بودجه قرار داریم همان حساسیت گذشته که داشتیم امسال هم وجود دارد تا منابع لازم برای توسعه و کارهای زیرساختی و عمرانی برای استان تخصیص یابد و سهم استان در زمینه های ریزگرد، آب، برق، بیمارستان ها و جاده های نیمه تمام دیده شود.

شریعتی با اشاره به اینکه کالاهایی که به بندر امام وارد میشود 10 درصد معافیت مالیاتی دارد گفت: خوشبختانه در کمیسیون اقتصادی دولت و با تلاش و پیگیری که انجام شد تصویب شد این 10 درصد معافیت مالیاتی شامل بندر شادگان هم بشود و امیدواریم این موضوع در هیئت دولت به تصویب نهایی برسد.

 استاندار خوزستان با گلایه از عدم تخصیص ارزش افزوده به استان در ازای تولید نفت عنوان کرد: در ازای تولید نفت ارزش افزوده به استان خوزستان تعلق نمی گیرد و این امر موجب بروز مشکلات مالی برای شهرداری ها می شود و انتظار است این موضوع به صورت جدی پیگیری شود تا در قانون ارزش افزوده سهم شهرداری های استان از ارزش افزوده تولید نفت دیده شود.

شریعتی با تبریک مناسبت روز ملی شادگان اظهار کرد: امیدواریم قابلیت های شادگان در زمینه هایی مانند خرما، بندر و گردشگری شکوفا شود.

استاندار خوزستان در خصوص مشکلات مربوط به تالاب شادگان گفت: در مورد تالاب شادگان دو موضوع را در حال پیگیری هستیم.یکی کانالی که از رودخانه کارون به تالاب شادگان اجرا شده و به صورت نیمه کاره رها شده که طبق برآورد محیط زیست این کانال این قابلیت را دارد که سالانه 150 میلیون متر مکعب را به تالاب انتقال دهد و پیگیری هایی شد که منجر به در نظر گرفتن 10 میلیارد تومان برای تکمیل این کانال از محل اعتبارات محیط زیست شد و با تخصیص این اعتبار این پروژه به سرانجام برسد.

موضوع دوم که در مرحله کار کارشناسی قرار دارد انتقال آب بین حوضه ای بین کارون و جراحی ست که در مواقع خشکسالی بتوانیم از طریق آب کارون جبران نماییم و به حیات و شادابی تالاب شادگان کمک شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز