خبرگزاری کار ایران

مدیر برنامه ریزی تلفیقی مناطق نفت خیز جنوب گفت:

لزوم بومی سازی تمامی نرم افزار های کاربردی صنایع نفت و گاز

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۰۲۳

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: تمامی نرم افزار های کاربردی صنایع نفت و گاز باید در کشور بومی سازی شود که خوشبختانه این رویکرد در وزارت نفت و به تبع آن در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب مد نظر قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سید عبدالله موسوی در نمایشگاه دستاورد های پژوهش و فناوری استان خوزستان با اشاره به اهمیت همکاری با شرکت های دانش بنیان در زمینه قرارداد های پژوهشی، اظهار داشت: ما بسیار مشتاق هستیم که با شرکت های دانش بنیان و خصوصا مجامع علمی کشور همکاری و مشارکت داشته باشیم؛ قرارداد های متعددی با این شرکت ها و مجامع عملی در حال امضاست و تمام این اقدامات در جهت بهینه کردن تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خواهند بود.

وی با ابراز امیدواری از آینده صنعت کشور در زمینه استخراج نفت و گاز، تصریح کرد: کشور باید به سمتی برود که تمامی نرم افزار های موجود در صنایع نفت و گاز را بومی سازی کند که خوشبختانه این رویکرد در وزارت نفت و به تبع آن در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب مد نظر قرار گرفته است.

موسوی ضمن مهم شمردن توجه به شرکت های داخلی، افزود: ما باید ابتدا به تکنولوژی و دانش فنی داخلی توجه نماییم و با شرکت های ایرانی مشارکت جدی داشته باشیم؛ شرکت های داخلی باید در صنایع نفت و گاز ما فعال شوند تا از این طریق ما قادر باشیم که صنایع خودمان را در قسمت های سطح الارضی و تحت الارضی با مشارکت علمی دانشگاه های ایرانی مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اجرا و تکمیل  پروژه پژوهشی بومی سازی نرم افزار تخصصی نمودار نگار تولید(PLT ) از سوی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب که در این نمایشگاه رونمایی شد، گفت: امروز خوشحالیم که یکی از ابزارهایی که باعث افزایش دانش فنی و تخصصی در میادین نفت و گاز  می شود رونمایی گردید.

  مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، ادامه داد: این نرم افزار با همت همکاران ما بومی سازی شده و با استفاده از آن  قادر خواهیم بود اطلاعات تخصصی بیشتری از جزییات چاه ها اخذ کنیم.

 موسوی تصریح کرد: اطلاعات به دست آمده از این نرم افزار حساب شده و قابل استناد هستند و این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزارهایی است که مورد توجه مهندسین بهره برداری از صنایع نفت و گاز قرار گرفته و در چاه های مناطق نفت خیز جنوب بسیار کاربرد دارد.

وی با اشاره به هزینه ناچیز بومی سازی این نرم افزار، اظهار داشت: مهندسان نفت می توانند بر اساس داده های نرم افزار حاضر، اطلاعات دقیقی از تولیدات چاه ها را به دست بیاورند که با این اطلاعات ما قادر به تولید صیانتی باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز