خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان خوزستان خبر داد؛

کاهش جرایم خشن و افزایش کشفیات جرم در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۳۵۰

فرمانده انتظامی استان خوزستان در نشست خبری با رسانه ها از کاهش 29 درصدی جرایم خشن در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان،  سردار "حیدر عباس زاده" در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) و گرامی داشت هفته بسیج اظهار کرد: 95 روز است که در خدمت مردم ولایتمدار استان خوزستان هستم و اقدامات و توفیقات خوبی هم طی سه ماه اخیر کسب شده است، به گونه ای که یکی از اقدامات مؤثری که از ابتدای ورود خود دنبال کردم، ارتقاء امنیت داخلی و امنیت عمومی استان خوزستان بوده است و تلاش بر این بوده که امنیت اجتماعی، عمومی و ترافیکی استان بهتر و شاخص های امنیتی بهبود پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به طراحی برنامه ها و راهکارهای اجرایی خوب پیشگیرانه برای پیشگیری از وقوع جرایم، کشف آنها و بهبود وضعیت امنیتی استان، تصریح کرد: طی سه ماه اخیر (شهریور، مهر و آبان) توفیقات خوب و کم سابقه ای در راستای ارتقاء امنیت عمومی استان در زمینه برخورد با جرایم خشن (سرقت و تجاوز به عنف، تیراندازی، آدم ربایی، قتل، شرارت) داشته ایم و طی این مدت 29 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش وقوع جرایم خشن را داشته ایم که در افزایش امنیت عمومی تأثیر بسزایی دارد.

سردار عباس زاده گفت: طی سه ماه اخیر 131 درصد کشفیات جرایم خشن افزایش داشته است و مطمئنا نیروی انتظامی با همکاری سایر دستگاه های امنیتی و قضائی به گونه ای عمل خواهد کرد که محیط برای متخلفان و مجرمان ناامن باشد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: استان خوزستان در سه ماه اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در بحث وقوع قتل21 درصد، سرقت به عنف 38 درصد، تجاوز به عنف 17 درصد، تیراندازی 22 درصد، آدم ربایی و گروگانگیری 25 درصد و شرارت نیز حدود 50 درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به تعامل خوب پلیس با دستگاه های نظامی، قضائی و سیاسی اضافه کرد: با تعامل خوب همه دستگاه های مرتبط، بحمدلله طی سه ماه اخیر، 83 درصد کشفیات سرقت های مختلف داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش کشف داشته ایم.

وی در خصوص کشفیات مواد مخدر اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس، از ابتدای سال جاری تاکنون 2 تن و 52 کیلو و 976 گرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

سردار عباس زاده به وضعیت خوب استان خوزستان نسبت به آمار کشوری اشاره کرد و گفت: طی سه ماه اخیر 17 درصد افزایش کشف سلاح غیر مجاز داشته ایم و قطعا با حاملان سلاح های غیرمجاز برخورد می کنیم.

فرمانده انتظامی خوزستان در پایان سخنان خود در ارتباط با موضوع امنیت بیان کرد: خانواده، آموزش و پرورش و نهادهای بسیاری در تأمین امنیت نقش دارند و همه باید برای تقویت آن نهایت تلاش خود را داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز