خبرگزاری کار ایران

بررسی مشکلات سردشت شهرستان دزفول با حضور استاندار خوزستان و نماینده دزفول در مجلس

کد خبر : ۵۶۰۶۸۸

مشکلات بخش سردشت شهرستان دزفول با حضور استاندار خوزستان، نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در بازدید از بخش شیهون و سردشت شهرستان دزفول ضمن صحبت در جمع مردم دهستان احمدفداله، اظهار کرد: کشاورزی و دامداری ظرفیت بسیار مهم این منطقه است که باید با آموزش و سرمایه‌ گذاری توسعه یابد و جوانان این منطقه به عنوان قشر مولد باشند تا مجبور به مهاجرت به حاشیه شهرها نشوند.

وی افزود: امیدواریم در قالب یک برنامه زمان بندی شده در این مسیر گام برداریم، دولت نیز در این زمینه اعتبارات مناسبی برای اشتغال کشاورزان و عشایر در نظر گرفته است. انشاءالله به زودی این اعتبارات از طریق اداره کل امور روستایی، بانک ها، کمیته امداد، امور عشایر به متقاضیان تخصیص خواهد یافت.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در حوزه بهسازی زیر ساخت های این منطقه جلسه‌ای به زودی در اهواز تشکیل خواهد شد تا تصمیمات لازم در یک برنامه زمان بندی شده اتخاذ و اقدامات اجرایی آغاز شوند.

شریعتی با بیان اینکه راه ها مشکل اصلی این منطقه است گفت: سعی خواهیم کرد این مشکل در حد امکان رفع شود.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته در سفر وزیر ارتباطات به دزفول قرار شد مشکل ارتباطی در این منطقه حل شود که اقدامات اجرایی در این زمینه آغاز شده است و انشاءالله تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

استاندار خوزستان درباره ایجاد اشتغال در این منطقه بیان کرد: دولت با حمایت مجلس توجه ویژه‌ای به اشتغال در مناطق روستایی خواهند داشت و به زودی تسهیلات با بهره پایین به طرح های اشتغال زا به روستاییان اعطا خواهد شد. البته در استان پیش از اینکه اعتبارات کشوری از صندوق توسعه ابلاغ شود ما از طریق بانک سینا، پست بانک و کمیته امداد اعتباراتی را برای اشتغال مناطق روستایی در نظر گرفته ایم که متقاضیان در صورت داشتن طرح اشتغال زایی می توانند با پیشنهاد طرح خود به اداره کل امور روستایی از تسهیلات با بهره 4 درصد استفاده نمایند.

شریعتی خاطر نشان کرد: امسال با تدبیر مجلس به جای رقم 7 درصد 30 درصد از اعتبارات ارزش افزوده به دهیاری ها اختصاص خواهد یافت، در این راستا به زودی در اهواز جلسه ای برای بررسی مشکلات این منطقه و اتخاذ تصمیمات لازم تشکیل خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز