خبرگزاری کار ایران

کیامرث حاجی زاده:

عوامل زیادی در تنگی نفس در خوزستان نقش دارند

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۰۱۵

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: عوامل زیادی در تنگی نفس در این استان نقش دارند که از جمله آن گیاه کنو کارپوس، فلرهای نفتی و ... است

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده امروز پنج شنبه 96/8/11 در همایش آموزشی مدیریت بحران با موضوع بهداشت و درمان با بیان این که صنایع بزرگ باید پیوست‌های زیست محیطی را رعایت کنند، تصریح کرد: به جز درخت کنوکارپوس عواملی مانند فلرهای نفتی نیز عامل آلودگی و تنگی نفس در خوزستان هستند چرا که در شهری مانند دزفول تعداد درختان کنوکارپوسی بیشتر از آبادان و خرمشهر است اما مردم آبادان و خرمشهر بیشتر دچار تنگی نفس شدند.

وی بیان کرد: استخراج نفت از تالاب هورالعظیم بدون در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی موجب خشک شدن تالاب شد در حالی که می توانستند بدون ایجاد یک کانون 10 هزار هکتاری ریز گرد، نفت را استخراج کنند.

وی خوزستان را استانی دائم‌البحران خواند و بیان کرد: زیرساختهای خوزستان پیش از انقلاب اسلامی ساخته شدند و در طول جنگ نیز از بین رفتند و فرسوده شدند این در حالی است که پس از آن با افزایش جمعیت استان زیرساخت‌های توسعه پیدا نکردند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان سدسازی غیرکارشناسانه بر دجله و فرات، احاطه نداشتن مسئولان عراق بر وضعیت محیط زیست کشورشان به خاطر جنگ و درگیری، نبود دستگاه های پایش و هواشناسی در عراقرا از جمله عوامل موجب بروز مشکلاتی برای پایش هواشناسی خوزستان اعلام کرد.

وی با بیان این که حدود پنج هزار هکتار از اراضی جنوب شرق اهواز نهال کاری شده است، اظهار کرد: کانال آبرسانی به نقاط فوق بحرانی تا پایان آبان سال جاری احداث و آب اندازی می شود.

وی گفت: برخی از مسئولان نسبت به تعهدات خود در زمینه مشکلات تنفسی پایبند نبودند و حتی بعضی شرکت‌ها حاضر به تامین و تهیه ماسک هم نشدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز