خبرگزاری کار ایران

به ریاست مدیرکل مدیریت بحران خوزستان؛

جلسه بررسی وضعیت اماکن منطقه منبع آب اهواز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۲۵۲

جلسه بررسی وضعیت اماکن منطقه منبع آب اهواز، امروز چهارشنبه مورخ 3 آبان ماه 96 به ریاست مدیرکل مدیریت بحران استان و با حضور فرماندار اهواز، اعضای شورای شهر، معاون خدمات شهری شهرداری، نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شهر رامین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده در خصوص حادثه ریزش کوه در منطقه منبع آب اهواز، گفت: این حادثه در واقع تلنگری به همه ما بود و بایستی از این اتفاق تلخ درس بگیریم و این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان بیان داشت: باید در نظر داشته باشیم که مصوبات ستاد بحران به دلیل لازم الاجرا بودن باید در اولویت قرار گیرند و اگر مصوبات قبل انجام نشد کوتاهی نکنیم و اجرایی کنیم و برای آیندگان قدمی برداریم.

وی گفت: شهردار هر شهر، رئیس ستاد بحران آن شهر محسوب می شود و اینکه بایستی اقدامات لازم در این خصوص را انجام بدهد و بر اساس قانون اگر منطقه پرخطر در منبع آب را به فضای سبز تبدیل می کرد و یا اجازه ساخت و ساز نمی داد و جلوگیری می کرد امروز شاهد این اتفاق تلخ و حوادث اینچنینی نبودیم.

حاجی زاده با اشاره به اینکه این خانوارهای ساکن در این منطقه افراد کم درآمد و یا فاقد شغل و کسب مناسب هستند و جابجایی آنها باید با ایجاد بستر و شرایط مناسبی صورت گیرد، افزود: با توجه به تکمیل بودن منازل شهر رامین و شیرین شهر جهت اسکان این تعداد خانوار می بایست شهرداری، بنیادمسکن، راه و شهرسازی و شهر رامین شرایط رایگان ایاب و ذهاب و امکانات اولیه را مهیا کنند تا از این تعداد خانوار در وضعیت فوق حاد در منبع آب، 30 خانوار اسکان داده شوند و سپس مابقی به این محل انتقال یابند.

پیش از این نیز فرماندار اهواز، اعضای شورای شهر، معاون خدمات شهری شهرداری، نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شهر رامین راهکارها و اقدامات انجام شده در این خصوص را ارائه کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز