خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد رفع موانع تولید استان انجام شد؛

تذکر قاطع استاندار خوزستان به بانک‌ها/ درخواست تسهیل شرایط اخذ و پرداخت اقساط تسهیلات

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۷۵۸

استاندار خوزستان با تذکر قاطع به بانک‌های استان گفت: شرایط اخذ و پرداخت اقساط تسهیلات را برای صنایع کوچک و متوسط تسهیل کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه "ستاد رفع موانع تولید استان" در سالن شهید رجایی استانداری برگزارشد، با اشاره به گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت از وضعیت صنایع استان که برای رئیس جمهور ارسال شده اظهارکرد: در سه ماهه نخست سال از لحاظ برگزاری جلسات در رتبه 15 و در 6 ماهه در رتبه 4 قرار داریم و در مجموع 574 مصوبه در این کارگروه داشتیم که خوشبختانه این آمار وضعیت خوبی را نشان می دهد.

وی افزود: براساس این گزارش 95 درصد مصوبات خوزستان بانکی است در حالیکه متوسط مصوبات کشور 56 درصد بوده؛ این آمار وضعیت خوبی نیست و نشان می‌دهد مشکلات تولیدی خوزستان مربوط به بانک‌ها است.

استاندارخوزستان با بیان اینکه  5 درصد دیگر مصوبات مربوط به شرکت‌های خدمات رسان اعم از آب، برق و گاز است، تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی خدمات‌رسان باید در جهت دستورات دولت در رفع موانع تولید فعالیت کنند.

شریعتی با انتقاد از عدم همکاری بانک ها با تولیدکنندگان عنوان کرد: متاسفانه بانک ها در خوزستان به طور فزاینده ای در برابر اجرای مصوبات و ایجاد اشتغال سد شده اند.

وی ادامه داد: از لحاظ همکاری بانک ها با بخش تولید استان های دیگر در وضعیت و جایگاه خوبی قرار دارند و شرایط برای تولید خیلی روان است.

استاندارخوزستان خطاب به مدیران بانک های استان گفت: شما در برخورد با صنایع شرایط مناسبی ندارید این مساله به هیچ عنوان قابل قبول نیست و این مشکل را باید سریعا حل کنید.

شریعتی درباره بدهی های برخی واحدهای تولیدی به شرکت گاز گفت: شرکت گاز نباید گاز صنایع بدهکار را بدون هماهنگی قطع کند ابتدا به شرکت مورد نظر و معاونت اقتصادی استانداری اطلاع داده شود تا در این زمینه چاره جویی شود تا توقفی در تولید پیش نیاید؛ همچنین صاحبان صنایع باید در پرداخت بدهی های خود تعادل ایجاد کنند و با همه بدهکاران خود یکسان تسویه کنند.زیرا شرکت ها هرکدام تعهداتی به دولت دارند که خدمات رسانی به مردم است،اگر طلب شرکت تسویه نشود قطعا در خدمات رسانی به مردم مشکل پیش می آید.

وی به تولیدکنندگان قول مساعد داد تا در حد توان در اعطای تسهیلات،تامین خوراک یا مواد اولیه و رسیدگی به سایر مشکلات واحدها را همکاری می نماییم تا روند تولید ادامه داشته باشد و اشتغال جدید برای استان ایجاد شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز