خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خبر داد:

سرمایه‌گذاری کلان صنعت برق در شوش و دزفول‏

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۷۳۴

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: قطار توسعه صنعت برق در خوزستان به حرکت درآمده و پروژه‌های بزرگی در این شرکت برای شهرهای شوش و دزفول جهت پایداری بیشتر این انرژی حیاتی دیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمود دشت بزرگ که به همراه معاونان و مدیران این شرکت از شهرستان‌های‌شوش و دزفول بازدیدکرده بوده، درجلسات جداگانه‌ای در فرمانداری‌های این شهرستان‌ها اظهار داشت: برای توسعه شبکه برق شهرستان شوش تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده‌شده که شامل احداث چهار پست برق با ظرفیت های مختلف است.

وی ادامه داد: این پست ها شامل احداث پست برق 132 کیلو ولت دشت اوان در بخش فتح المبین، پست برق 132/33 کیلوولت دانیال با ظرفیت 100مگاولت آمپر و پست برق 132/33 زیگورات با ظرفیت 60 مگاولت آمپر می باشند که امیدواریم این طرح ها در نیمه اول سال 97 به بهره برداری برسند.

دشت بزرگ حجم سرمایه گذاری این سه پروژه را حدود 480 میلیارد ریال از محل منابع داخلی عنوان کرد و افزود: در کنار ساخت این سه پست برق در شهرستان شوش که در افق کوتاه مدت محقق می شوند ، مطالعات یک پست 400 کیلوولت در بخش فتح المبین انجام شده که اجرای این پروژه پایداری برق در شهرهای منطقه دشت آزادگان و اندیمشک را نیز به دنبال دارد.

وی گفت: این پست برق به ظرفیت 400 مگاولت آمپر طراحی شده و امکان توسعه آن نیز وجود دارد، همچنین حدود 40 کیلومتر خط انتقال نیرو خواهد داشت و اعتبار احداث آن حدود یک هزار و 500 میلیارد ریال است.

همچنین وی تصریح کرد: در صورتی که مشکل زمین های مورد نیاز این شرکت در منطقه حل شود، در زمان های مقرر پروژه های پست و خط 132 کیلو ولت چغامیش، سردشت و دو پست GIS (رودبند و جمهوری) درون حوزه شهری دزفول اجرا وبه بهره برداری می رسند.

وی اضافه کرد: در مجموع پروژه های مورد نظر جهت اجرا در شهرستان دزفول 17 پروژه می باشند که اعتباری بالغ بر 270 میلیارد تومان برای اجرایی کردن آنها لازم است.

همچنین سید راضی نوری نماینده مردم شوش و عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از تلاشها ، اقدامات وپیگیریهای شرکت برق منطقه ای خوزستان در این دو شهرستان ، برای پیشبرد پروژه های این شرکت و رفع موانع پیش روی آنها اعلام آمادگی کردند.

گفتنی است، در بازدید میدانی محمود دشت بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از پست های برق در شهرستان های دزفول و شوش، موضوعاتی نظیر موانع اجرایی پروژه های انتقال و فوق توزیع در دست اقدام مورد نظر جهت بهره برداری در سال های آینده و نیز تملک زمین های مورد نیاز برای احداث پست های جدید برق مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز