خبرگزاری کار ایران

به منظور نمایش اطلاعات لحظه ای صورت گرفت؛

راه اندازی اپلیکیشن تلفن همراه هواشناسی در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۱۱۷

معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب خوزستان گفت: اپلیکیشن تلفن همراه جهت نمایش اطلاعات لحظه ای ایستگاه های سنجش آب و هواشناسی در سازمان آب و برق خوزستان راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، هوشنگ حسونی زاده با اعلام خبر فوق افزود: سازمان آب و برق خوزستان را متولی حدود 230 ایستگاه آب سنجی و هواشناسی در استان خوزستان و هفت استان همجوار خواند که سنجش پارامترهای کمی، کیفی و هواشناسی را بر عهده دارند.

وی با بیان این که تمامی موارد پشتیبانی تعمیر و نگهداری، بهره برداری، مانیتور اطلاعات و ارسال گزارش های مختلف توسط دفتر ایستگاه های سنجش معاونت مطالعات پایه و طرح های جامع منابع صورت می گیرد، افزود: ایستگاه های مذکور شامل هیدرومتری، پایش کیفی، جذر و مدی، برف سنجی،  باران سنجی و تبخیرسنجی است که روی رودخانه اصلی و فرعی، زهکش ها و پساب ها، کانال ها، مناطق دشت و کوهستانی واقع و بیشتر آنها خودکار شده اند.

حسونی زاده گفت: جهت آگاهی و دسترسی سریع مسئولان سازمان به اطلاعات ایستگاه های مذکور، اپلیکیشن تلفن همراه با قابلیت برای گوشی همراه (I.O.S و اندروید)، تبلت و رایانه ایجاد شده که اطلاعات لحظه ای ایستگاه های سنجش به محض قرائت توسط سیستم خودکار در ایستگاه به صورت مستقیم روی نقشه های جغرافیایی قابل نمایش است.

وی ادامه داد: این اپلیکیشن ها قابلیت فیلتر کردن بر اساس حوزه، نوع ایستگاه، نوع پارامتر، زمان و ساعت را دارا بوده و هر ایستگاه دارای یک نشان اختصاصی است که رنگ آن با توجه به اطلاعات بدست آمده در شرایط نرمال، هشدار و بحرانی تغییر پیدا می کند.

معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر حدود 6000 رکورد در هر ساعت به صورت خودکار، اطلاعات از ایستگاه ها وارد دیسپاچینگ و حدود 2000 رکورد از آنها به صورت خودکار وارد اپلیکیشن موبایل می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز