خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار خوزستان؛

جلسه منابع و مصارف آب در حوزه رودخانه کرخه برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۷۹۱

جلسه منابع و مصارف آب در حوزه رودخانه کرخه با حضور استاندار خوزستان برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این جلسه که به ریاست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان برگزار شد، پیرامون برقراری محاسبات کارشناسی سطوح قابل کشت در کل حوزه کرخه بحث و تبادل نظر شد.

در ابتدای جلسه کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در خصوص پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته در این حوزه توضیحاتی را بیان کرد و در ادامه به برگزاری جلسه شورای حفاظت منابع آب در تاریخ ۹۶/۳/۸ در خصوص برقراری محاسبات قابل کشت در کل حوضه کرخه اشاره کرد.

حاجی زاده در ادامه تصریح کرد که در این خصوص مصوباتی تدوین شد و به تفکیک نوع محصول به فرمانداران،سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی ابلاغ شد.

مدیرکل مدیریت بحران به جلسه مشترک شورای هماهنگی مدیریت بحران سه شهرستان هویزه،دشت آزادگان و حمیدیه که در تاریخ ۹۶/۴/۲۶ اشاره نمود که با پیگیریها و هماهنگی های انجام گرفته مشکل کاهش آب رودخانه کرخه نور و نیسان مرتفع گردید و مقرر شد که اقدامات سازمان آب و برق،جهاد کشاورزی،جهاد نصر،شرکت متن و سایر دستگاههای ادارای و ماشین آلات با نظارت فرمانداران انجام شود.

در ادامه جلسه چنگلوایی مدیرکل جهادکشاورزی؛ پیرامون موضوع جلسه بیان کرد:در یکی از مناطق بحرانی به مساحت ۳۰۰هکتار کشت انجام شده، که تاکنون آب کافی به این کشتزارها نرسیده است و مستلزم پیگیری جدی میباشد

وی همچنین بیان کرد: لایروبی کانالها و رودخانه ها بر اساس کشت پاییزه بسیار ضروری میباشد و در ادامه به آمار کشت شلتوک اشاره نمود و بیان نمود که بصورت دقیق رصد و با برداشت کنندگان غیرمجاز برخورد میشود.

شمایلی هم در ادامه جلسه گفت: در منطقه دشت آزادگان و هویزه از طرح ۵۰۰ هزار هکتاری از ۳۷۰۰ هکتار ۳۴۰۰ هکتار از عملیات آن به اتمام رسیده و طرح لایروبی رودخانه با هماهنگی آب و برق در دستور کار قرار گرفته است.

شمسایی مدیر عامل آب و برق استان هم در ادامه جلسه به ۵۰۰۰ هزار کیلومتر رودخانه و ۱۰۰۰۰۰۰ کیلومتر کانال در استان اشاره نمود و بیان داشت در سطوح کشت شده علاوه بر گوگل ارت از پهپاد استفاده میشود

وی تصریح کرد؛ لایروبی رودخانه های منتهی به تالاب سیزده رودخانه در دستور کار است و انجام میشود

وی همچنین اضافه کرد: کنترل و نظارت بر توزیع آب و برق وظیفه آب و برق است ولی نیازمند کمک فرمانداران، جهادکشاورزی نیروی انتظامی و قوه قضائیه هستیم

در پایان غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جمع بندی کلى بیان داشت: در بحث توضیح آب و استفاده بهینه از آن، عدالت مد نظر همه مسئولین قرار گیرد و در ادامه خطاب به فرمانداران اظهار داشتند: مسئول سیاست های عمومی دولت فرمانداران هستند و فرمانداران باید در حوضه کرخه،اهواز،حمیدیه،دشت آزادگان و هویزه مکلف به برگزاری جلسات هماهنگی و همبستگی با سایر دستگاههای ذیربط شهرستانی بر توزیع بهینه و عدالت محور آب هستند و در این خصوص نظارت و اقدام نمایند.

نماینده عالی دولت در استان در این جلسه اهمیت توزیع آب در مناطق مختلف استان را بسیار مهم ارزیابی کردند و از تمام فرمانداران خواستند با جدیت تمام در این حوزه ورود کنند و نتایج جلسات و پیگیریها و اقدامات انجام شده را به صورت مستمر اعلام نمایند.

شریعتی؛در پایان جلسه مصوب کرد:

۱-تعیین سطوح زیر کشت و نوع کشت توسط جهاد کشاورزی و با معرفی کشاورز به امور آب جهت عقد قرارداد و کشت محصول انجام گیرد

۲-تعیین سطوح کشت شده توسط آب و برق صورت گیرد.

۳-سازمان آب و برق نسبت به تامین ۳۰۰هکتار کشت شهرستان هویزه اقدام و پمپاژ موقت را فعال نماید

۴-تعیین میزان سطوح قابل کشت و آب قابل تعیین در کلیه حوضه های رودخانه های استان خوزستان پس از برگزاری جلسات کارشناسی با حضور سازمان آب و برق و جهادکشاورزی و بر اساس منابع آب توسط استانداری به فرمانداران، سازمان آب و برق و جهادکشاورزی ابلاغ می‌شود.

۵-مصوبات شورای حفاظت آب استان پس از ابلاغ به شهرستان‌ها توسط فرمانداران در شورای کشاورزی مطرح و براساس آن اقدام و در شورای کشاورزی از دادستانی و نیروی انتظامی شهرستان دعوت به عمل آید.

۶-به منظور دستورالعمل نحوه برخورد قانونی با برداشت‌کنندگان غیرمجاز و همچنین در این خصوص عقد قرارداد آب جلسه‌ای با محوریت اداره کل مدیریت بحران و حضور سازمان آب و برق، جهادکشاورزی، دادستانی، نیروی انتظامی و نظام صنفی برقرار شود.

۷-در حوضه رودخانه کرخه فرمانداران اهواز، هویزه، شوش، دشت آزادگان و حمیدیه جلسات هماهنگی را برگزار و اقدامات کنترلی را معمول دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز