خبرگزاری کار ایران

جلسه مدیران شرکت نفت و گاز کارون با حضور مسئولان استانی

کد خبر : ۵۱۵۹۵۷

جلسه شورای مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با حضور مدیر عامل، مدیران و رؤسای ستادی این شرکت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مدیر عامل شرکت نفت و گاز کارون در ابتدای جلسه هدف از تشکیل آن را شناسایی و بررسی نقاط ضعف و قوت فرایند های انجام کار و چابک سازی سازمان برشمرد.

محسن دهانزاده با تأکید بر لزوم نگاه سیستمی در سازمان و پرهیز از جزیی نگری اظهار داشت: عدم وجود نگاه سیستمی و نگرش تیمی در سازمان ها موجب بروز آسیب های بسیاری می شود که در همین راستا ضرورت دارد مدیران ارشد نسبت به ترویج این نوع نگاه و نهادینه کردن کار فرآیندی در بخش های تحت امر خود اهتمام بیش از پیش داشته باشند.

وی اعتماد سازی در بین کارکنان و تفویض اختیار به افراد زیر مجموعه با توجه به توانمندی ها و حیطه وظایف افراد را از جمله عوامل توفیق مدیران موفق بر شمرد و گفت: شناخت کامل کارکنان، برگزاری نشست های صمیمی و رو در رو با کارکنان و همچنین برخورداری از مهارت های ارتباطی قوی از دیگر عوامل موفقیت مدیران است.

دهانزاده از مدیریت فعالانه، کنترل و نظارت بهینه بر مجموعه و قدرت شناخت توانمندی های افراد به عنوان سایر ابزارهای مدیریتی نام برد و افزود: مدیران ارشد سازمان باید در راستای تحقق اهداف سازمان نسبت به شناسایی دقیق استعدادهای کارکنان و بکارگیری هوشمندانه این مهارت ها اقدام کنند و با برخورداری از روحیه انتقاد پذیری و درس آموزی از اشتباهات گذشته خود و دیگران و همچنین بهره مندی از سیستم های تشویقی مناسب و کارآمد در ایجاد سازمانی مولد و با نشاط تلاش کنند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون با اشاره به لزوم نهادینه کردن امر آموزش، گفت: آموزش کارکنان و جاری سازی موضوع مدیریت دانش در مجموعه و توجه به تدوین و انتقال دانش و مهارت کارکنان از موارد بسیار مهم و ضروری است که در صنعت نفت از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در همین راستا مدیران دانشی، معمولاً محیط سازمان را به محلی برای دانش افزایی و انتقال دانش و تبادل تجارب افراد تبدیل می کنند و بر امر جانشین پروری که از مؤلفه های پیشرفت و بالندگی سازمان است در همه حوزه ها اهتمام دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مدیریت انرژی و اهمیت آن در سازمان اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد در راستای مدیریت هزینه ها و نیل به سیاست های اقتصاد مقاومتی، مؤلفه های انرژی در سازمان شناسایی و در زمینه مدیریت و صرفه جویی در مصرف انرژی تدابیر نو و کارآمد اندیشیده شود.

وی همچنین بر ضرورت تشویق کارکنان در راستای مشارکت بیش از پیش در نظام پیشنهادات و ارائه ایده های نوین و راهکارهای جدید در حوزه های مختلف تأکید کرد.

در این نشست که حدود 5 ساعت به طول انجامید مدیران و سرپرستان حاضر در جلسه به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پیرامون مباحث مطرح شده و حوزه تحت سرپرستی خود پرداختند و مقرر گردید سه شنبه اول هر ماه نشست های مشابه تا پایان سال برنامه ریزی و تنگناهای مرتبط مطرح و چاره اندیشی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز