خبرگزاری کار ایران

جعفر ربیحاوی خبر داد:

پلمپ ١٣ واحد متخلف در جنوب غرب خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۳۴۴

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از پلمپ ١٣ واحد صنفی متخلف در طرح سلامت رمضان در محدوده فعالیت این دانشکده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جعفر ربیحاوی در خصوص فعالیت های صورت گرفته در طرح سلامت رمضان اظهار داشت: در جریان این طرح بیش از 3400 واحد صنفی مورد پایش قرار گرفتند که تعداد 358 مورد بازدید از مراکز حساس که شامل شیرینی فروشی ها و کارگاه های قنادی، مراکز تهیه و توزیع زولبیا و بامیه و مراکز تهیه و فروش آش و حلیم و تعداد 165 مورد بازدید و نظارت مساجد و اماکن متبرکه و بالاخره 2959مورد بازدید مربوط به سایر مراکز مشمول این برنامه بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به آمار صنوف حساس در این طرح هر کدام از اصناف ٢بار مورد بازدید قرار گرفتند.

ربیحاوی در ادامه افزود: در این طرح به منظور کنترل و پایش کیفی وضعیت تامین و توزیع آب آشامیدنی تعداد 13284 مورد کلرسنجی و تعداد 472 مورد نمونه برداری میکروبی آب آشامیدنی صورت گرفت.

وی گفت: در طرح سال جاری از دستگاه های پرتابل کنترل و پایش موادغذایی در تمام اکیپ های نظارتی استفاده شد. این مقام مسوول دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: تعداد 357 مورد اخطار نواقص بحرانی و غیر بحرانی، تعداد 21 مورد معرفی اصناف متخلف به مراجع قضایی و تعداد 13 مورد پلمپ اصناف متخلف نیز صورت گرفته است. همچنین در این طرح مقدار 2 تن و 225 کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیرقابل مصرف معدوم شد.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت نظارت بر سلامت موادغذایی عرضه شده و همچنین وضعیت فیزیکی اماکن و مراکز تحت پوشش بر ادامه روند موجود تاکید کرد و خواستار مشارکت شهروندان در ایفای نقش نظارتی خود از طریق اعلام موارد تخلف توسط سامانه 24 ساعته 190 شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز