خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان:

کاهش ساعت کار اداری در خوزستان نباید تبعیض‌آمیز باشد/استاندار در مسائل کارگری ورود کند

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۷۲۰

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان با اشاره به کاهش ساعت کار ادارات این استان بر حسب تصمیم مدیریت بحران استان، گفت: با عدم الزام شرکت‌های بخش خصوصی در تبعیت از این تصمیم، شاهد تبعیض بین کارگران در شرایط بحرانی یکسان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، آقایار حسینی در گفتگو با ایلنا گفت: گرمای فوق حاد خوزستان در چند روز اخیر باعث اتخاذ تصمیمی از سوی ستاد مدیریت بحران مبنی بر کاهش ساعت کاری ادارات شد، اما متأسفانه برخی شرکت‌ها بزرگ صنعتی، این تصمیم را نادیده گرفته‌اند، زیرا در این بخشنامه دستگاه های اجرایی ملزم به کاهش ساعت کاری شده اند و به صراحت نامی از شرکت های خصوصی برده نشده است.

حسینی گفت: با توجه به اینکه کارگران برخی شرکت ها مانند فولاد خوزستان در شرایطی سخت، در کوره های ذوب مشغول کار هستند، شرایط بوجود آمده جوی، برای سایر کارگران در مجموعه های دولتی، تغییراتی را ایجاد نموده ولی برای این دسته از کارگران، خیر. پس انتظار داریم استاندار خوزستان در این موضوع ورود کرده تا حقی از کارگران زحمتکش ضایع نگردد و کارگران در هر بخش، چه دولتی و چه خصوصی، به یک چشم دیده شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان افزود: وقتی استاندار خوزستان برای مشکل پیش‌آمده در خوابگاه دانشجویی دختران، صحبت از بسیج تمام امکانات استان می‌کند که البته قابل‌تقدیر است، انتظار می‌رود که کارگران این استان نیز در بخش های مختلف، مورد توجه قرار بگیرند و با شرکت‌هایی که تصمیماتی چون تصمیم ستاد بحران استان مبنی بر اعلام ساعت کار اداری تا ساعت 12 را لحاظ نمی‌کنند، یا عدم پرداخت مطالبات کارگران شهرداری اهواز، برخورد شود.

حسینی افزود: فرضاً که واحدهای تولیدی ناچار به ادامه‌ی روند تولید باشند، واحدهای ستادی آنان می‌توانند از کاهش ساعت اداری استفاده نمایند یا لااقل معادل آن، اضافه‌کاری برای کارگران در نظر گرفته شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان ادامه داد: ما تا حصول نتیجه‌ی نهایی، این مسأله را دنبال می‌کنیم، زیرا معتقد هستیم که حقوق کارگران نباید در این شرایط حاد، نادیده گرفته شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز