خبرگزاری کار ایران

تا پایان دوازدهم فروردین؛

بهره مندی بیش از ۳۰ هزار گردشگر نوروزی از خدمات نوروزی هلال احمر اهواز

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۰۲۶

رئیس جمعیت هلال احمر اهواز گفت: آغاز طرح در ۲۵ اسفند ماه تا پایان روز ۱۲ فروردین ماه بیش از ۳۰ هزار و ۸۲۴ نفر از خدمات متوع سه پست ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی این جمعیت بهره مند شده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، سید فتح الله هاشم نژاد گفت: حوزه ایمنی و راهنمایی مسافران نوروزی، یکی از مهم ترین حوزه های فعالیت هلال احمر در نوروز است که در اهواز، 3 پست در ورودی شهرستان از سمت شوش، میدان شهید بندر و میدان هجرت روبروی ایستگاه راه آهن برپا شده است.

وی افزود: در این پست‌ها چادرهای نماز، فضای دوستدار کودک وبنرهای پیوستن مسافرین به "کمپین نه به تصادفات جاده‌ای" وجود دارد و خدمات اولیه امدادی مانند کمک های اولیه وتست فشار و قند خون، توزیع بروشورهای راهنمای گردشگری برای مسافران و معرفی محل‌های اسکان به مسافران ارائه می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر اهواز اظهار داشت: در بازه زمانی مذکور، 1176 نفر از فضای دوستدار کودک و577 نفر از چادرهای نماز پست ها استفاده نمودند و مجموعا 46 هزار و 179 انواع اقلام آموزشی،فرهنگی،گردشگری و سرگرمی شامل نقشه،جورچین، اسباب بازی، آب معدنی و بروشورهای آشنایی با شهرستان توسط 62 نفر از جوانان داوطلب این جمعیت به مسافران نوروزی ارائه شد.

هاشم نژاد با اشاره به بهره مندی 1849 نفر از خدمات رایگان کمک های اولیه و تست فشار و قند خون این جمعیت، گفت: امسال نیز جهت ارایه خدمات امدادی و بشردوستانه سیار به گردشگران مستقر در پارک های ساحلی اهواز جوانان آموزش دیده این جمعیت با دوچرخه های مجهز به کیف کمک های اولیه نسبت به گشت زنی، ارایه هشدارهای ایمنی لازم و اموزش و ارائه خدمات امدادی به هزار و 489 نفر از مسافرین گرامی اقدام نمودند.

وی با اشاره به نقش  60 درصدی عوامل انسانی در تصادفات،  تصریح کرد: تفاوت طرح امسال با سال های گذشته اجرای طرح ملی بهرفت با هدف بهبود رفتار ترافیکی رانندگان محترم بود که در این راستا جوانان حاضر در طرح با ارایه پیام های آموزشی کوتاه در خصوص رفتارهای ترافیکی پرخطر مانند سرعت و سبقت غیرمجاز هشدارهای لازم را به رانندگان داده و تلاش می کردند تا نقشی در نهادینه سازی فرهنگ صحیح رانندگی داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز