خبرگزاری کار ایران

به میزبانیِ اداره کل محیط زیست خوزستان؛

جلسه آبگیری تالاب هورالعظیم برگزار شد

امروز دوشنبه، با حضور مدیران کل و نمایندگان دستگاه های مسوول در حوزه آب و محیط زیست، ازجمله سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان، جلسه ای در دفتر رییس سازمان حفاظت محیط زیست این استان پیرامون وضعیت آبگیری تالاب هورالعظیم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان ، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به اهمیت زیست محیطی و اقتصادی تالاب هورالعظیم و تاکید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری برای حل مشکلات تالاب های کشور، گفت: مشکلات زیست محیطی و وضعیت نامطلوب تالاب ها ناشی از دخالت انسانی بوده است.لذا دولت تدبیر و امید عزم جزم  کرده تا  نسبت به ترمیم وضعیت تالاب هورالعمظیم خوزستان اقدامی کند که خوشبختانه وضعیت این تالاب درحال احیا شدن است و ضروری است که  مردم در جریان این امر قرار گیرند.

کیامرث حاجی زاده افزود: ازمجموع 5 هزارهکتاری که نفت در این منطقه در اختیار دارد، بخش هایی که نیاز به رهاسازی آب دارد سریعا باید آزاد شود. چون این سطح وسیعی است و رهاسازی آب در آن زمان بر است.

  سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان، تاکید کرد: تمام مسایل فنی رهاسازی آب در این اراضی مرتب کنترل شود چون ممکن است  کار  برحسب شرایط نقشه تغییر کند.

حاجی زاده بر حفظ دایک مرزی تاکید و آن را یک الویت کاری خواند و افزود:  نباید با دستکاری در آن بر مشکلات افزود.

وی با اشاره به افزایش دبیِ رودخانه کرخه  و احتمال افزایش ارتفاع آب تالاب دربهار96  که باعث بروز خسارت درجاده ها و دایک ها می شود، گفت:  می بایست از هم اینک تدابیر فنی صحیحی برای جلوگیری از بروز این حادثه اتخاذ و اجرا شود.

حاجی زاده گفت: باید برنامه ریزی نمود تا در  تعطیلات پیش رو، امکان  بازدید میهمانان نوروزی به ویژه راهیان نور از تالاب هورالعظیم  فراهم شود.

 

کد خبر : ۴۶۹۴۶۵