خبرگزاری کار ایران

در جدال مدعیان سوپر لیگ بسکتبال کشور؛

شهرداری اراک مغلوب پتروشیمی بندر امام شد

در هفته ی دهم سوپر لیگ بسکتبال کشور، از ساعت ۱۶ امروز«پنجشنبه»، تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام میزبان شهرداری اراک بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، هفته دهم بسکتبال کشور در چارچوب رقابت های لیگ برتر با ۵ دیدار در پنج نقطه از کشور از ساعت ۱۶ شروع به کار کرد که تیم پتروشیمی بندر امام در جنوبی ترین نقطه خوزستان در تالار اختصاصی خود، با سوت محمد رضا صالحیان به عنوان سرداور و نظارت حاج محمود اسماعیلی، از شهرداری اراک پذیرایی کرد.

با توجه به عملکرد هر دو تیم، بندرامامی ها با ۸ پیروزی از ۹ دیدار و کسب ۱۷ امتیاز صدر جدول را به خود اختصاص دادند و از طرف دیگر هم اراکی ها هم با ثبت ۷ پیروزی و ۲ شکست در کارنامه خود و دشت ۱۶ امتیاز تنها با یک پله فاصله در رده دوم جدول جای گرفته است.

در یک چهارم این رقابت، بازی نسبتا" پایاپای دنبال شد و هر دو تیم برای محک زدن حریف خود با احتیاط بازی را دنبال کردند که در نهایت با هنر نمایی بهنام یخچالی و اوشین ساهاکیان به همراه لژینیور کوتاه قامت خود نتیجه نخستین کوارتر را بندر امامی ها با امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به نفع خود پایان دادند.

در کوارتر دوم این دیدار باز هم هنر نمایی رابینسون و فرار های بهنام یخچالی همچنین پرتاب های منطقه ای محمد جمشیدی پتروشیمی را پیش تاز میدان کرد تا شاگردان محمد کسایی پور، یک چهارم دوم را هم با امتیاز ۲۵ بر ۲۰ واگذار کنند و نیمه نخست با برتری ۴۱ امتیازی بندرامامی ها به پایان برسد.

در پریود سوم از نیمه دوم این مصاف، تیم شهرداری اراک بازی قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت و با در اختیار گرفتن نبض بازی و استفاده از تجربه و تکنیک حامد آفاق و دخالت و سر سختی اصغر کاردوست برای جنگ بر سر توپ، شهرداری اراک را جلو انداخت و آن ها موفق شدند این کوارتر را ۲۱ بر ۱۷ از میزبان خود پیشی بگیرند. اما در نهایت این بندر امامی ها بودند که با مجموع امتیاز ۵۸ بر ۵۶ همچنان تیم برتر میدان شدند.

در کوارتر پایانی این جدال نفس گیر و حساس، هر دو تیم  برای پیروزی دست به توپ شدند و شاگردان مهران شاهین طبع که به خوبی می دانستند کوچک ترین اشتباه می تواند سند شکست آن ها را مهر و امضا کند، با دقت بیشتری کار را دنبال کردند و در مقابل هم، شاگردان محمد کسایی پور به دنبال حفظ این اختلاف نتیجه و در نهایت پیش افتادن از حریف خود وارد میدان شدند و ضد حملات را در دستور کار خود قرار دادند.

محمد جمشیدی با پرتاب های ۳ امتیازی خود تیر خلاص را به تیم شهرداری اراک زد و زیرکی و تیزهوشی رابسون در کنار نمایش خیره کننده روزبه ارغوان در زیر حلقه دیدنی بود و بندرامامی ها موفق شدند ۱۶ امتیاز در مقابل تنها ۱۰ امتیاز تیم شهرداری اراک دشت کنند تا این دیدار با برتری پتروشمی بندرامام با مجوع امتیاز ۷۴ بر ۶۶ همراه باشد.

 

کد خبر : ۴۴۲۸۶۹