خبرگزاری کار ایران

نماینده فدراسیون اسکواش:

از اهداف میزبانی مسابقات بین المللی، جلوگیری از خروج ارز و معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی است

مسوول کمیته توسعه همگانی فدراسیون اسکواش گفت: هدف فدراسیون از برگزاری رویدادهای بین المللی، آن هم در سال اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از خروج ارز از کشور و همچنین آوردن ورزشکاران کشورهای مختلف به ایران است تا با فرهنگ اسلامی ایرانی آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد آران در مراسم افتتاحیه مسابقات بین المللی "یادواره سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی" که در اهواز برگزار شد، با قدردانی از حمایت شرکت ملی حفاری در برگزاری این رقابت ها، اظهار کرد: ما در سال جاری، مسابقات مختلفی را در استان های فارس و تهران میزبانی کردیم و اکنون نیز رقابت های بین المللی "یادواره شهید دقایقی" را در اهواز در حال میزبانی هستیم که این نشان از توانایی روسای هیات های اسکواش استان ها و همکاری ادارات کل ورزش و جوانان است که همگی همراه با مسوولان عالی رتبه کشور، دست به دست هم داده اند و برای آن ها حمایت از ورزش و جوانان مهم است. جا دارد از کیانی زاده، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز که به این رشته دید و نگاه ویژه دارد، قدردانی کنم.

مسوول کمیته توسعه همگانی فدراسیون اسکواش گفت: گفته می شود اسکواش یک رشته نوپا است. در صورتی که اسکواش قدمت دیرینه ای دارد و خوزستان و شهرستان مسجدسلیمان، مهد اسکواش ایران و خاورمیانه است که این افتخار ما خوزستانی ها می باشد.

وی بیان کرد: ان‌شاءالله من به عنوان یک خوزستانی در فدراسیون، نماینده خوبی برای این استان باشم. همچنین جا دارد از کادر اجرایی و ملی پوشان حاضر در مسابقات بین المللی اهواز قدردانی کنم.

آرش احمدی‌ میرقائد، رییس هیات اسکواش خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: این مسابقات به نام "شهید اسماعیل دقایقی" مزین شده است و جا دارد از اداره کل ورزش و جوانان و شرکت ملی حفاری که حامی این مسابقات بوده است، قدردانی کنم. 

وی در ادامه بیان کرد: اولین دوره مسابقات بین المللی با جایزه پنج هزار دلاری، از روز یکشنبه با جدول پیش مقدماتی در اهواز آغاز شد. سپس در روز دوشنبه، جدول مقدماتی را داشتیم که چهار نفر به جدول اصلی راه پیدا کردند و رقابت های جدول اصلی نیز از امروز (سه‌شنبه) آغاز می شود و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

رییس هیات اسکواش خوزستان گفت: در روز پایانی نیز از نفرات برتر با اهدا جوایزی قدردانی خواهد شد.

در این مراسم پیام رییس فدراسیون اسکواش توسط رییس هیات خوزستان قرائت شد. همچنین از علی دقایقی، برادر شهید دقایقی قدردانی به عمل آمد.

در پایان مراسم نیز به تمام ورزشکاران داخلی و خارجی، تندیس یادبود مسابقات اهدا شد.

 

کد خبر : ۴۳۷۵۳۸