خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خبر داد:

ایجاد ۴ هزار اشتغال توسط مراکز پیش دبستانی خوزستان

استاندار خوزستان گفت: لازم است توجه ی ویژه به کودکان دو زبانه قبل از ورود به سیستم رسمی آموزش و پرورش شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در هشتمین جلسه  بررسی مشکلات آموزش و پرورش خوزستان گفت: لازمه عدالت آموزشی در استان خوزستان، توجه ویژه به کودکان دوزبانه قبل از ورود به سیستم رسمی آموزش و پرورش است.

وی افزود: سیاست استانداری خوزستان بررسی علمی، منطقی و دقیق مسائل مختلف است و بحث های کارشناسی در زمینه ی ارتقای سطح تحصیلی در استان خوزستان  نشان داد که دو زبانه بودن دانش آموزان، یکی از عوامل افت تحصیلی است. بنابراین، پیش دبستانی به عنوان یکی از لوازم و شروط کاهش افت تحصیلی در خوزستان در اولویت قرار گرفت.

شریعتی در ادامه گفت: با توجه به اینکه حدود ۹۰ هزار نوآموز پیش دبستانی تحت پوشش قرار گرفته اند و اعتبار مالی برای توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی مورد نیاز است، اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان برای توسعه ی پیش دبستانی در شورای آموزش و پرورش تصویب شد.

استاندار خوزستان با ابراز امیدواری در مورد گسترش پوشش پیش دبستانی در سال های آتی گفت: همه ما مکلف به ارائه خدمات به دانش آموزان دو زبانه هستیم تا با زبان معیار و رسمی قبل از ورود به دبستان بیشتر آشنا شوند و اصلی ترین هدف این حرکت، تعهد اخلاقی، انسانی و شرعی است که ما در قبال کودکان ودانش آموزان استانمان داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این جلسه اعلام کرد: فرمانداران و روسای آموزش و پرورش مناطقی که تا کنون در جلسات بررسی مشکلات آموزش و پرورش خوزستان حضور یافتند باید در مناطق متبوع، نگاه و اهتمام ویژه استاندار خوزستان نسبت به تقویت و بهبود کمی و کیفی آموزش و پرورش خوزستان را به اطلاع سایر مسئولان و مدیران شهرستان ها برسانند.

محمد تقی زاده در مورد مصوبات هشتمین جلسه بررسی مشکلات آموزش و پرورش خوزستان گفت: مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای ساخت و تعمیر سرویس های بهداشتی مدارس، محوطه سازی، زیبا سازی مدارس شهرستان ایذه و تعداد ۴۰ دستگاه رایانه و سه دستگاه فتوکپی و پنج دستگاه چاپگر نیز برای مدارس ایذه اختصاص یافت.

وی ادامه داد: مبلغ ۶۰ میلیون تومان برای تعمیر و ساخت سرویس های بهداشتی مدارس و زیبا سازی و تعمیرات مدارس  الوار گرمسیری،  تعداد ۱۲ دستگاه رایانه و دو دستگاه چاپگر و یک دستگاه فتوکپی برای مدارس الوار گرمسیری در نظر گرفته شد.

گفتنی است، هشتمین جلسه بررسی مشکلات آموزش و پرورش خوزستان با حضور روسای آموزش و پرورش،  فرمانداران، شهرداران ایذه و الوارگرمسیری در امروز در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد.

 

کد خبر : ۴۳۶۴۹۳